اینستاکارت قیمتهای متفاوت برای مشتریان مختلف در یک فروشگاه یکسان دریافت میکند
تحقیقات نشان میدهد اینستاکارت از الگوریتم قیمتگذاری متغیر استفاده میکند که میتواند منجر به پرداخت اضافی سالانه ۱۲۰۰ دلار توسط مشتریان شود.

مطالعه انفجاری درباره قیمتگذاری متغیر اینستاکارت
بر اساس مطالعهای جدید توسط گروه حمایت از مصرفکنندگان گراندورک، سرویس تحویل مواد غذایی اینستاکارت از الگوریتمی استفاده میکند که قیمتهای متفاوتی برای مشتریان مختلف در یک فروشگاه یکسان اعمال میکند. این تحقیق که با مشارکت ۴۳۷ خریدار در چهار شهر مختلف انجام شد، نشان داد که نزدیک به سهچهارم اقلام مواد غذایی در اینستاکارت با قیمتهای متفاوت فروخته میشوند.
- در یک فروشگاه تارگت در اوهایو، قیمت کره بادام زمینی اسکیپی از ۲.۹۹ تا ۳.۵۹ دلار متغیر بود
- در سافوی سیاتل، قیمت بوقلمون اسکار مایر بین ۳.۹۹ تا ۴.۸۹ دلار (اختلاف ۲۳٪) تفاوت داشت
- اینستاکارت ادعا میکند این تفاوتها مربوط به "تست قیمت" با فقط ۱۰ شریک خردهفروشی است
- شرکت مسئولیت قیمتها را رد کرده و خردهفروشان نیز از اظهار نظر خودداری کردند
"ما هرگز مشتری الف را با قیمتی متفاوت از مشتری ب قیمتگذاری نمیکنیم. این ناعادلانه است" - تامی برنتسون، مدیر بازاریابی استو لئوناردز
"اینستاکارت یک سیاهچاله برای خردهفروش است. مشکل اینجاست که خردهفروشان برای حضور آنلاین به اینستاکارت پیوستند" - یک مدیر صنعتی
این سیستم قیمتگذاری توسط فناوری اِورسایت که اینستاکارت در ۲۰۲۲ خریداری کرد، قدرت میگیرد. با وجود افزایش ۲۵٪ی قیمت مواد غذایی پس از همهگیری، این الگوریتم میتواند سالانه ۱۲۰۰ دلار هزینه اضافی به مشتریان تحمیل کند.



