دیزنی ادعای استفاده از پیامهای زیرآستانایی طرفدار فلسطین در تبلیغ کریسمس را رد کرد
دیزنی ادعاهای مربوط به استفاده از نماد هندوانه به عنوان پیام سیاسی طرفدار فلسطین در تبلیغ کریسمس سرویس استریم دیزنی+ را رد کرده و این نماد را انتخابی تصادفی عنوان کرده است.

رد ادعای پیامهای سیاسی توسط دیزنی
شرکت دیزنی به شدت ادعاهای مربوط به استفاده از پیامهای زیرآستانایی طرفدار فلسطین در تبلیغ کریسمس سرویس استریم دیزنی+ را رد کرده است. این جنجال حول تصویری کمتر از دو ثانیهای میچرخد که یک برچسب هندوانه روی لپتاپ یک نوجوان را نشان میدهد. هندوانه به عنوان نماد دیرینه همبستگی فلسطینی شناخته میشود زیرا رنگهای آن - قرمز، مشکی، سفید و سبز - با رنگهای پرچم فلسطین مطابقت دارد.
- نماد هندوانه پس از تصرف کرانه باختری و غزه توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ و ممنوعیت نمایش عمومی پرچم توسط ارتش اسرائیل به نماد مقاومت فلسطینی تبدیل شد
- این نماد به طور منظم در تظاهرات اخیر طرفدار فلسطین در سراسر جهان دیده شده است
- نویسنده و فعال اسرائیلی، هن مازیگ، در شبکه ایکس پرسید: "آیا بیطرفی در فضاهای کودکان برای گرد هم آوردن ما، بیش از حد خواستن است؟"
- نماینده محافظهکار بریتانیا، ریچارد هولدن، به دیلی تلگراف گفت: "یا آنها در کنترل کیفیت شکست خوردهاند یا agenda بیدار به حدی عمیق است که حتی متوجه انتشار تبلیغات ضد یهودی نمیشوند"
سخنگوی دیزنی اعلام کرد: "برچسب نشان داده شده در تبلیغ به صورت تصادفی انتخاب شده و یک بیانیه سیاسی نیست" این نماد پس از حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش وابستگی در تظاهرات طرفدار فلسطین مشاهده شده است
دیزنی تأکید میکند که هیچ پیام سیاسی پشت این نماد وجود ندارد و این انتخاب کاملاً تصادفی بوده است.



