خبرهای هفته از سراسر جهان: سرمایهگذاری عظیم آمازون در هند و میراث فرهنگی ایتالیا
سرمایهگذاری ۳۵ میلیارد دلاری آمازون در هند، ثبت آشپزی ایتالیایی به عنوان میراث فرهنگی یونسکو، افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت هتلها در مکزیک برای جام جهانی ۲۰۲۶ و انتخاب کاراکتر خرس به عنوان نماد سال در ژاپن.

تحولات مهم بینالمللی در هفته گذشته
هفته گذشته شاهد رویدادهای مهمی در سطح جهان بودیم که از جمله آنها میتوان به سرمایهگذاری عظیم آمازون در هند اشاره کرد. این شرکت اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۵ میلیارد دلار در کسبوکارهای هندی سرمایهگذاری خواهد کرد. این اقدام در ادامه سرمایهگذاری ۴۰ میلیارد دلاری قبلی بوده که باعث دیجیتالی شدن ۱۲ میلیون کسبوکار کوچک و صادرات ۲۰ میلیارد دلاری شده است.
در زمینه فرهنگی، آشپزی ایتالیایی توسط یونسکو به عنوان "میراث فرهنگی ناملموس بشریت" ثبت شد. این سازمان فعالیت آشپزی ایتالیایی را به عنوان "فعالیتی جمعی که بر صمیمیت با غذا، احترام به مواد اولیه و لحظات مشترک دور میز تأکید دارد" توصیف کرد.
- ساختمان تاریخی Botter در استانبول پس از decades بازسازی و به مرکز فرهنگی تبدیل شد
- قیمت هتلهای مکزیک سیتی برای جام جهانی ۲۰۲۶ تا ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است
- کاراکتر "خرس" به عنوان نماد mood سال ۲۰۲۵ در ژاپن انتخاب شد
- مکزیک میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی بین مکزیک و آفریقای جنوبی خواهد بود
- افزایش حضور خرسها در ژاپن باعث رکورد تلفات و injuries شده است
"آشپزی ایتالیایی یک فعالیت جمعی است که بر صمیمیت با غذا، احترام به مواد اولیه و لحظات مشترک دور میز تأکید دارد" - یونسکو
"سرمایهگذاری جدید آمازون باعث رشد کسبوکارهای کوچک و افزایش صادرات هند خواهد شد" - نماینده آمازون
این تحولات نشاندهنده پیوند عمیق بین اقتصاد، فرهنگ و ورزش در سطح جهانی است و تأثیر متقابل کشورها بر یکدیگر را نمایان میسازد.




