اولیو گاردن با ارائه «بخشهای سبکتر» برای مشتریان با مشکل مالی و تلاش برای پاسخگویی به تقاضا
رستورانهای اولیو گاردن بخش جدیدی به نام «بخشهای سبکتر» با قیمتهای پایینتر را به منوی خود اضافه کردهاند که با استقبال زیاد مشتریان مواجه شده و باعث افزایش درآمد شده است.

اولیو گاردن و استراتژی بخشهای غذایی سبکتر
رستورانهای زنجیرهای اولیو گاردن که زیرمجموعه شرکت داردن رستورانتها است، بخش جدیدی به منوی خود با عنوان “بخشهای سبکتر” اضافه کردهاند. این بخش شامل هفت غذای اصلی مانند چیکن پارمیجانا و لازانیا کلاسیکو با قیمتهای ۱۳ تا ۱۵ دلار است، در حالی که قیمت غذاهای معمولی بین ۱۶ تا ۲۳ دلار میباشد. این اقدام در پاسخ به افزایش تورم و تقاضای مشتریان برای گزینههای مقرونبهصرفهتر انجام شده است.
- افزایش درک مقرونبهصرفه بودن در میان مشتریان به صورت دو رقمی
- جذب مشتریان با درآمد بالا که به رستورانهای casual روی آوردهاند
- افزایش تکرار مراجعه مشتریانی که بخشهای سبکتر را انتخاب میکنند
- تسریع در گسترش ملی این منو از ژانویه به جای پایان ماه می
- هدف قرار دادن مشتریان بالای ۵۵ سال که پس از همهگیری بازگشتهاند
“در حال حاضر، ما انتظار یا فکر بازاریابی آن برای مهمانانمان را نداریم زیرا به خوبی در منو عملکرد داشته است.” – ریک کاردناس، مدیرعامل داردن “داروهای GLP-1 بیشتر بر نوشیدن الکل تاثیر میگذارند تا خوردن.” – کاردناس در مورد تاثیر داروهای رژیمی
این استراتژی همچنین با تبلیغات همیشگی پاستا که چهار سال متوالی با قیمت ۱۳.۹۹ دلار ارائه میشود، تکمیل میشود. درآمدهای شرکت در سه ماهه منتهی به ۲۳ نوامبر ۷.۳٪ افزایش یافته و فروش قابل مقایسه اولیو گاردن ۴.۷٪ رشد داشته است.




