شناسایی پنج شخصیت سفر: بررسی نوع مسافر انتخابی شما در تعطیلات
تحقیق جدید نشان میدهد مسافران در پنج دسته اصلی شخصیتی تقسیم میشوند: برنامهریزان، ماجراجویان، کاوشگران، متخصصان غذا و مسافران بیبرنامه. این مطالعه رفتارهای سفر ۲۰۰۰ آمریکایی را تحلیل کرده است.

پنج شخصیت سفر اصلی
تحقیقی جدید توسط Go City و Talker Research که بر روی ۲۰۰۰ مسافر آمریکایی انجام شده، پنج شخصیت سفر اصلی را شناسایی کرده است. این مطالعه نشان میدهد هر فرد در یکی از این دستهها قرار میگیرد: برنامهریزان (۳۷٪) که از برنامهریزی سفر لذت میبرند، ماجراجویان (۲۶٪) که به دنبال تجربیات adventurous هستند، کاوشگران (۶٪) که برای هر موقعیتی آمادهاند، متخصصان غذا (۱۶٪) که تمرکز اصلیشان روی غذاست، و مسافران بیبرنامه (۱۴٪) که بدون برنامهریزی سفر میکنند.
- برنامهریزان: جذب رزرو هتل و بلیط رویدادهای ورزشی
- ماجراجویان: علاقهمند به تورهای شهری، موزهها و پارکهای تفریحی
- کاوشگران: آماده برای استراحت در ساحل یا شرکت در کنسرت
- متخصصان غذا: ۶۴٪ کنترل کامل بر انتخاب غذاها دارند
- مسافران بیبرنامه: تمایل به دیدن landmarks و ملاقات با locals
جودی گوتیر تأکید میکند: "همه ما با اهداف متفاوت سفر میکنیم، اما هدف نهایی لذت بردن از سفر است"
۷۵٪ مسافران در صورت لذت بردن، حاضرند یک روز به سفر اضافه کنند
تحقیق نشان میدهد ۶۹٪ افراد سفرهای کامل را حول یک تجربه خاص برنامهریزی میکنند و ۸۰٪ اهمیت زیادی به بودجهبندی میدهند.




