راهحل دانشگاهها برای دور زدن قانون: تشویق متقاضیان به نوشتن مقالههای هویتی
پس از ممنوعیت تبعیض نژادی در پذیرش دانشگاهها توسط دیوان عالی آمریکا، برخی موسسات با استفاده از معیارهای جایگزین مانند «وضعیت اجتماعی ذهنی» سعی در حفظ تنوع نژادی دارند. این روشها زمینهساز exaggerations و تقلب شده و به جای شایستگی فردی، بر احساسات و восприکات شخصی تمرکز میکنند.
پذیرش دانشگاهها و معیارهای جایگزین نژادی
پس از حکم تاریخی دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۲۳ که تبعیض نژادی در پذیرش کالجها را ممنوع کرد، بسیاری از دانشگاههای "نخبه" در پی یافتن راههایی برای حفظ "تنوع نژادی" مورد نظر خود برآمدند. نویسنده استدلال میکند که این مراکز آموزشی به جای تمرکز بر شایستگیهای فردی، از معیارهای پیچیدهای مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی (SES) و به طور خاص "وضعیت اجتماعی ذهنی (SSS)" استفاده میکنند که در عمل به عنوان پروکسی نژادی عمل میکنند. SSS به احساسات ذهنی فرد درباره جایگاه اجتماعی خود اشاره دارد و متقاضیان را تشویق میکند تا در "مقالههای هویتی" خود داستانهایی درباره احساس فقر، تبعیض و حاشیهنشینی—حتی اگر واقعی نباشد—بسازند.
- استفاده از فاکتورهای "عینی" مانند "خانوار تکوالدی" یا "نرخ جابجایی مسکن" که به طور غیرمستقیم نژاد را پیشبینی میکنند.
- تشویق به نوشتن داستانهای احساسی با استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش تاثیرگذاری.
- تغییر عبارات مقالههای کمکی (مانند Harvard و NYU) به سمتی که به طور غیرمستقیم گروههای نژادی خاص را هدف میگیرد.
- گسترش این پدیده به "وضعیت اجتماعی بینالذهنی" که در آن ادراک دیگران از فرد نیز ملاک قرار میگیرد.
- هشدار درباره عواقب: ترویج تقلب، تضعیف معیارهای شایستگی و ایجاد رقابت ناسالم.
"وضعیت اجتماعی-اقتصادی فریبنده است. این اصطلاح با اضافه کردن کلمه 'اقتصادی' آمریکاییهای خیر را جذب میکند... سپس بخش 'اجتماعی' غلبه مییابد و مدارک مالی را کنار میزند تا به نتایج نژادی برسد." "دیوان عالی پذیرش مبتنی بر نژاد را ممنوع کرد—اما مدارس در حال دور زدن آن هستند."
نویسنده در پایان از دانشگاهها میخواهد که این معیارهای پروکسی را کنار گذاشته و دانشجویان را به عنوان فرد و بر اساس شایستگیهای واقعی (مانند عملکرد در المپیادهای علمی) ارزیابی کنند.




