تحقیق فدرالی درباره نقص احتمالی مکانیسم درب خودروهای تسلا مدل ۳
سازمان ایمنی خودروی آمریکا تحقیق درباره مدل ۳ تسلا را به دلیل نگرانی از دسترسی دشوار به مکانیسم آزادسازی درب در مواقع اضطراری آغاز کرد. این تحقیق ۱۷۹,۰۷۱ خودروی مدل ۲۰۲۲ را شامل میشود.

تحقیق فدرالی درباره نقص درب خودروهای تسلا
سازمان ایمنی خودروی آمریکا (NHTSA) تحقیق رسمی درباره تسلا مدل ۳ را به دلیل نگرانی از طراحی مکانیسم آزادسازی درب آغاز کرده است. این تحقیق پس از دریافت شکایتی درباره پنهان بودن، عدم برچسبگذاری و غیرقابل تشخیص بودن مکانیسم دستی درب در شرایط اضطراری صورت گرفته است.
جزئیات تحقیق
- پوشش ۱۷۹,۰۷۱ خودروی مدل ۲۰۲۲
- بررسی قابل دسترس نبودن کنترلهای آزادسازی درب اضطراری
- تمرکز بر طراحی الکترونیکی دربها به جای مکانیسمهای سنتی
"مکانیسم آزادسازی دستی به طور ثابت قابل مشاهده، برچسبگذاری شده یا直观 نیست، به ویژه برای مسافران صندلی عقب"
"این اولین قدم در فرآیند بررسی نظارتی است که در صورت تأیید نقصهای ایمنی میتواند به اقدامات بیشتر منجر شود"
این تحقیق در پی چندین دادخواست مربوط به تصادفات مرگبار صورت گرفته که در آنها مسافران به دلیل طراحی دستگیره درب در خودروهای تسلا در خودرو گیر افتاده بودند.

