متا سیاست تبلیغات خود را پس از جریمه اتحادیه اروپا تغییر میدهد
متا مجبور شد تا به کاربران فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا امکان عدم استفاده از تبلیغات شخصیسازی شده را بدهد تا با مقررات دیجیتال بروکسل مطابقت داشته باشد.

تغییر سیاست تبلیغات متا در اتحادیه اروپا
شرکت متا مالک فیسبوک و اینستاگرام، مجبور شده است سیاست تبلیغات خود را در اتحادیه اروپا تغییر دهد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که این شرکت در ماه آوریل به دلیل عدم رعایت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی دریافت کرد. بروکسل اعلام کرده است که از سال آینده، متا به کاربران در اتحادیه اروپا اجازه میدهد تا از اشتراکگذاری دادهها برای تبلیغات شخصیسازی شده انصراف دهند. این اقدام به مصرفکنندگان "انتخاب کامل و مؤثر" در مورد چگونگی استفاده از اطلاعاتشان میدهد.
- متا مدل کسبوکار فعلی خود را دفاع میکند و معتقد است تبلیغات شخصیسازی شده برای اقتصاد اروپا حیاتی هستند.
- تنشها بین واشنگتن و بروکسل بر سر مقررات دیجیتال در ماههای اخیر تشدید شده است.
- اتحادیه اروپا اخیراً پلتفرم X متعلق به ایلان ماسک را نیز به دلیل نقض مقررات جریمه کرد.
- مقامات آمریکایی اقدامات اتحادیه اروپا را "حمله به پلتفرمهای فناوری آمریکا" خواندهاند.
ایلان ماسک در پاسخ، اتحادیه اروپا را "هیولای بوروکراتیک" نامید و خواستار "لغو" این بلوک شد.
اتحادیه اروپا از اقدامات خود دفاع کرده و تأکید میکند که قوانین مربوط به استفاده از دادهها، شفافیت و حفاظت از کاربران به طور یکسان برای همه شرکتهای فعال در اتحادیه اروپا اعمال میشود.



