تبدیل دانشگاههای تربیت معلم؛ از مرکز پرورش به ادارات آموزشی
ریحانه بهزادی، معلم فیزیک و دانشآموخته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از تجربیات خود در دانشگاه تربیت معلم و چالشهای موجود در این فضا صحبت کرد.

تبدیل دانشگاههای تربیت معلم
ریحانه بهزادی، معلم فیزیک و دانشآموخته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو به بررسی چالشهای موجود در دانشگاههای تربیت معلم پرداخت. به گفته او، این دانشگاهها که زمانی مراکز پرورش معلمان بودند، امروزه بیشتر شبیه ادارات آموزشی عمل میکنند.
- تغییر ماهیت دانشگاههای تربیت معلم از مراکز پرورشی به نهادهای اداری
- چالشهای آموزشی و پرورشی که معلمان در این فضا با آن مواجه هستند
- تجربیات عملی معلمان در محیطهای آموزشی و ارتباط با سیستم دانشگاهی
- نقش دانشگاهها در آمادهسازی معلمان برای محیطهای واقعی تدریس
- انتقادات از کاهش کیفیت پرورش معلمان در سیستم فعلی
مطهری خطاب به دانشجویان: “زهر مار!”
این تغییر رویکرد در دانشگاههای تربیت معلم نیازمند بازنگری اساسی در سیستم آموزشی و پرورشی این مراکز است.
