دبیر علمی همایش ما و غرب: کمکاری ایران در استفاده آموزشی از موزهها
موسی حقانی با اشاره به نقش مهم موزهها در آموزش هویتی و تاریخی در کشورهای مختلف گفت: در حالی که در برخی کشورها مانند روسیه دانشآموزان برای بازدید از موزهها صدها کیلومتر سفر میکنند، ایران در زمینه بهرهبرداری آموزشی از موزهها کوتاهی کرده است.

کمکاری ایران در استفاده آموزشی از موزهها
موسی حقانی، دبیر علمی همایش «ما و غرب»، بر نقش پررنگ موزهها در آموزش هویتی و تاریخی تأکید کرد. وی با مقایسه شیوههای آموزشی در کشورهای مختلف اشاره نمود که در برخی کشورها مانند روسیه، دانشآموزان برای بازدید از موزهها مسافتهای طولانی را طی میکنند، اما در ایران از این ظرفیت آموزشی به خوبی استفاده نمیشود. این مسئله نشاندهنده کمکاری در نظام آموزشی کشور برای بهرهگیری از امکانات فرهنگی مانند موزهها است.
- موزهها به عنوان ابزار آموزشی
- مقایسه رویکرد ایران با دیگر کشورها
- لزوم توجه به آموزش هویتی از طریق اماکن فرهنگی
حقانی گفت: "در برخی کشورها دانشآموزان را بسیار به موزه میبرند، اما در ایران در این زمینه کم کار کردهایم."
این اظهارات بر ضرورت بازنگری در روشهای آموزشی و استفاده بیشتر از فضاهای فرهنگی برای تقویت هویت تاریخی دانشآموزان تأکید دارد.
