کاظمی: سنجش و پذیرش آموزش و پرورش را گروگان گرفته است
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که سنجش و پذیرش فعلی، نظام آموزشی را به گروگان گرفته و این بزرگترین مشکل در تحقق رسالت اصلی این نهاد است.

مشکل اصلی آموزش و پرورش در گروگانگیری توسط سنجش و پذیرش
وزیر آموزش و پرورش در بخشی از برنامه «راس یک» به مشکل اساسی سیستم آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: «با سنجش و پذیرش امروز، آموزش و پرورش را به گروگان گرفتیم و بعد انتظار داریم که این نهاد مأموریت اصلی خودش را محقق کند.» این بیان نشاندهنده چالش عمیق در نظام آموزشی است که در آن فرآیندهای سنجش و پذیرش مانع از انجام رسالت اصلی شدهاند.
- تمرکز بیش از حد بر آزمونها و سنجشهای استاندارد
- غفلت از اهداف تربیتی و پرورشی اصلی
- ایجاد فشار روانی بر دانشآموزان و معلمان
- اختلال در رسالت اصلی تربیت نیروی انسانی متعهد
- نیاز به بازنگری اساسی در نظام ارزشیابی
«بزرگترین مشکل ما در تحقق رسالت اصلی همین گروگانگیری توسط سیستم سنجش است»
این اظهارات نشان میدهد که نیاز به تحول بنیادین در رویکردهای آموزشی وجود دارد تا آموزش و پرورش بتواند به مأموریت اصلی خود بازگردد.



