مرور فیلمهای پایان هفته تلویزیون: از هیجان تا قصههای عمیق
این آخر هفته تلویزیون ترکیبی از فیلمهای هیجانانگیز، کمدی، درام و انیمیشن ارائه میدهد. آثاری مانند «یازده یار اوشن»، «مزرعه پدری»، «هیوا» و «پرندگان خشمگین» در شبکههای مختلف پخش میشوند، اگرچه برخی آثار با چالشهای ریتم و عمق روایت مواجهاند.

برنامههای متنوع سینمایی در شبکههای تلویزیون
این آخر هفته شبکههای سیما با ترکیب متنوعی از فیلمهای سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن به استقبال مخاطبان رفتهاند. برنامهریزی پخش فیلمها نشاندهنده سه خط محتوایی اصلی است: هویت دینی و تاریخی با آثاری مانند «اختالرضا» و «آبی روشن»، هیجان و سرگرمی بینالمللی با فیلمهایی مثل «سگهای جنگ» و «موج انفجار»، و داستانهای خانوادگی و عاطفی با آثاری همچون «گرانبهای من» و «همراه».
- شبکه یک با ترکیب معنوی-اجتماعی، فیلمهای «آتشنشانها» و «اختالرضا» را نمایش میدهد
- شبکه دو به ملودرامهای اجتماعی داخلی و فیلمهای خارجی با بار احساسی پرداخته است
- شبکه سه بر اکشن و سرگرمیهای پرهیجان با آثاری مانند «چارلی و سانی» متمرکز است
- شبکه چهار با نمایش فیلمهای «آخرین آشیانه» و «خاکستر سبز» به مسائل فلسفی و اجتماعی میپردازد
- شبکه تهران ترکیبی از انیمیشن، فیلم اجتماعی ایرانی و درام تاریخی اروپایی ارائه میدهد
رسول ملاقلیپور با آثاری مانند «مزرعه پدری» و «هیوا» رنگ و بوی دفاع مقدس و نگاه انسانی به پیامدهای جنگ را پررنگ میکند انتخاب فیلمهای کلاسیک و برنده اسکار مانند «در گرمای شب» نشاندهنده توجه به تاریخ سینماست
این تنوع برنامهریزی نشان میدهد تلویزیون در پی ایجاد تعادل محتوایی برای پاسخ به نیازهای متنوع مخاطبان است، اگرچه جای خالی آثار روز سینمای ایران و فیلمهای تازه جهانی در این برنامهریزی مشهود است.
