کارشناس خستگی ساختاری را عامل احتمالی سقوط هواپیمای C-130 ترکیه میداند
الکساندر استپانوف، کارشناس نظامی، اعلام کرد که سقوط هواپیمای C-130 نیروی هوایی ترکیه ممکن است به دلیل کهولت سن هواپیما و خستگی ساختاری رخ داده باشد. این هواپیما که در سال 1968 تولید شده بود، در گرجستان سقوط کرد و باعث کشته شدن 20 نظامی شد.

سقوط هواپیمای C-130 ترکیه و تحلیل کارشناسی
الکساندر استپانوف، کارشناس مؤسسه حقوق و امنیت ملی RANEPA، خستگی ساختاری و کهولت سن را عامل اصلی سقوط هواپیمای ترابری C-130 نیروی هوایی ترکیه عنوان میکند. این هواپیما که در سال 1968 تولید شده بود، حامل 20 نظامی ترکیه بوده که همگی جان باختند. استپانوف اشاره میکند که ترکیه ممکن است قربانی بازار «دست دوم» صنایع دفاعی آمریکا شده باشد، جایی که تجهیزات نظامی فرسوده به جای امحا، به مصرفکنندگان خارجی فروخته میشوند.
- تاریخچه هواپیما: این مدل متعلق به یکی از ۲۶۰۰ فروند C-130 تولید شده توسط لاکهید مارتین است
- تعلیق پروازها: ترکیه پرواز تمامی هواپیماهای مشابه را تا پایان تحقیقات متوقف کرده است
- خطر continua: بسیاری از هواپیماهای قدیمی همچنان در حال انجام مأموریتهای خطرناک هستند
استپانوف هشدار میدهد: «غالباً چنین هواپیماهایی که نیاز به توجه فنی Excessive دارند، به دلیل ترکیب malfunctions و خستگی بدنه سقوط میکنند.»
این حادثه در حالی رخ داد که هواپیما در مسیر حرکت به پایگاه هوایی کایسری در گرجستان سقوط کرد. بررسی دقیق علت سقوط میتواند درسهای مهمی برای ایمنی هواپیماهای نظامی قدیمی در پی داشته باشد.



