ادامه لایروبی کانال ولگا-خزر برای حفظ عمق ۴.۵ متری
شرکت روسمورپورت برنامهریزی برای ادامه لایروبی کانول ولگا-خزر را دارد و پیشنهاد تصمیمگیری در مورد نیاز به گسترش آن را مطرح کرده است. کانال امکان کشتیرانی با عمق ۴.۵ متر را فراهم میکند اما کشتیها با این عمق خارج از کانال قادر به حرکت نیستند.

ادامه لایروبی کانال ولگا-خزر
شرکت دولتی روسمورپورت برنامهریزی برای ادامه لایروبی کانال ولگا-خزر را دارد و پیشنهاد تصمیمگیری در مورد نیاز به گسترش آن را مطرح کرده است. طبق دستور ریاست جمهوری، عمق کانال باید در تمام طول آن به ۴.۵ متر برسد و برخی بخشها به صورت یکطرفه حفظ شوند.
حجم لایروبی برنامهریزی شده
- حجم خاک لایروبیشده امسال حدود ۵ میلیون متر مکعب برنامهریزی شده است
- حجم خاک لایروبیشده سال گذشته ۶.۸ میلیون متر مکعب بود
- اندازهگیریهای بهاری حجم دقیق را نشان خواهد داد
چالشهای پیشرو
سرگئی پایلین تأکید کرد: "در حالی که کانال امکان کشتیرانی با عمق ۴.۵ متر را فراهم میکند، کشتیها با این عمق خارج از کانال قادر به حرکت نیستند."
نیازهای توسعهای
- کانال باید در بخش دریایی گسترش یابد
- محدوده بندر اولیا نیز باید توسعه داده شود
- دریای خزر سالانه حدود ۲۰ سانتیمتر کمعمقتر میشود
این پروژه اهمیت استراتژیک برای کشتیرانی منطقه دارد و ادامه عملیات لایروبی برای حفظ قابلیت کشتیرانی ضروری است.




