گزارش جدید پیو: قدرت ماندگاری شبکه اجتماعی X در آمریکا علیرغم رقابت
بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، شبکه اجتماعی X همچنان توسط ۲۱ درصد بزرگسالان آمریکایی استفاده میشود که کاهش اندکی از ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ را نشان میدهد. رقبایی مانند تردز و بلوسکی هنوز راه درازی برای رسیدن به X دارند.

گزارش جدید پیو درباره شبکههای اجتماعی
گزارش جدید مرکز تحقیقات پیو نشان میدهد که شبکه اجتماعی X (سابقاً تویتر) علیرغم رقابت فزاینده، همچنان جایگاه خود را در بازار آمریکا حفظ کرده است. این پلتفرم که توسط ایلان ماسک خریداری و بازسازی شد، با وجود ظهور رقبای متعدد مانند تردز، بلوسکی و Mastodon، کاهش قابل توجهی در میزان کاربران تجربه نکرده است.
- X توسط ۲۱ درصد بزرگسالان آمریکایی استفاده میشود
- تردز تنها ۸ درصد و بلوسکی ۴ درصد کاربر دارند
- استفاده از X از ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲۱ درصد کاهش یافته که کاهش بسیار آهستهای محسوب میشود
- یوتیوب و فیسبوک با ۸۴ درصد و ۷۱ درصد به ترتیب پلتفرمهای پرکاربرد هستند
- تیکتاک از ۲۱ درصد در ۲۰۲۱ به ۳۷ درصد رشد قابل توجهی داشته است
"دادههای پیو نشان میدهد که چنگال X بر بازار همچنان محکم باقی مانده است"
"حتی متا با تمام منابع و قدرت پلتفرمی خود هنوز نتوانسته با تردز بر X غلبه کند"
این گزارش نشان میدهد که فضای شبکههای اجتماعی مبتنی بر متن کوتاه و فید عمودی همچنان تحت سلطه X قرار دارد و رقبای جدید راه دشواری برای جذب کاربران پیش رو دارند.




