چگونه استارتاپ هوش مصنوعی کلپبوک با یک ایمیل سرد سرمایه مارک کیوبن را جذب کرد
آدام جوزف بنیانگذار کلپبوک با ارسال ایمیل سرد به مارک کیوبن، سرمایهگذار معروف، موفق به جذب ۳ میلیون دلار سرمایه شد. کیوبن پس از پرسشهای دقیق و تست محصول، در این استارتاپ سرمایهگذاری کرد.

سرمایهگذاری مارک کیوبن در کلپبوک
کلپبوک، یک پلتفرم هوش مصنوعی برای مانیتورینگ رسانهای شرکتها، موفق به جذب ۳ میلیون دلار سرمایه اولیه شد که توسط مارک کیوبن، Commonweal Ventures و Carpenter Capital رهبری شد. این سرمایهگذاری نتیجه یک ایمیل سرد بود که آدام جوزف، بنیانگذار کلپبوک، بدون هیچ معرفی قبلی برای کیوبن ارسال کرد.
- بنیانگذار کلپبوک پس از رسیدن به درآمد recurrent سالانه ۱ میلیون دلار، لیست ۵ سرمایهگذار برتر رسانهای را تهیه کرد
- مارک کیوبن تنها کسی بود که به ایمیل پاسخ داد و با ۲۰ سوال دقیق استارتاپ را مورد آزمایش قرار داد
- کیوبن برای تست محصول، گزارشدهی برای CostPlus Drugs (داروخانه آنلاین خود) را خواستار شد
- کلپبوک به دلیل AI-native بودن و درک contextual از رقبا متمایز است
- این پلتفرم اکنون ۲۰۰ شرکت شامل Weber Shandwick را به عنوان مشتری دارد
“من از طریق ایمیلها دهها میلیون دلار سرمایهگذاری کردهام که بسیاری به شرکتهای یونیکورن تبدیل شدهاند” - مارک کیوبن “آدام مانند رگبار به سوالات پاسخ میداد و تحت فشار نمیرفت” - مارک کیوبن
این داستان نشان میدهد که حتی با روشهای غیرمتداول مانند ایمیل سرد نیز میتوان سرمایهگذاران بزرگ را جذب کرد، به شرطی که محصول قوی و تیم مقاوم داشته باشید.



