واگذاری اپلیکیشن پینکد توسط فونپِی در عقبنشستی دیگر از تجارت الکترونیک
فونپِی، غول فینتک تحت حمایت والمارت، اپلیکیشن تجارت الکترونیک پینکد خود را پس از بیش از دو سال فعالیت تعطیل کرد. این شرکت اکنون بر ارائه خدمات B2B به بازرگانان آفلاین تمرکز خواهد کرد.

تعطیلی اپپیکیشن پینکد فونپِی
فونپِی، غول فینتک پشتیبانی شده توسط والمارت، اپلیکیشن تجارت الکترونیک پینکد خود را تعطیل کرده و کسبوکار را به سمت خدمات B2B برای بازرگانان آفلاین تغییر داده است. سامیر نیگام، بنیانگذار و مدیرعامل گروه فونپِی، اعلام کرد که اداره یک اپلیکیشن کوئیککامرس برای مصرفکننده از تمرکز اصلی شرکت روی خردهفروشان کوچک منحرف شده بود.
- پینکد در آوریل ۲۰۲۳ بر روی شبکه باز تجارت دیجیتال (ONDC) دولت هند راهاندازی شد
- این اپلیکیشن هایپرلوکال ابتدا در بنگلور و سپس به شهرهای دیگر گسترش یافت
- پس از کمی بیش از یک سال، پینکد از اکثر دستهها به جز غذا عقبنشینی کرد
- این سرویس به مدل کوئیککامرس تغییر کرد و تحویل ۱۰ دقیقهای از طریق فروشگاههای محلی ارائه داد
"ما اکنون کل منابع تیم پینکد را بر روی ساخت و گسترش مجموعهای از راهحلهای تجاری B2B برای کسبوکارهای آفلاین در سراسر هند متمرکز خواهیم کرد" - ویوک لوچب
این تغییر زمانی رخ میدهد که فونپِی در حال آمادهسازی برای عرضه اولیه در هند است. این شرکت قبلاً بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه محلی را از طریق پینکد دیجیتالی کرده بود.




