ناسا و پست آمریکا استفاده از خودروهای الکتریکی کانو را متوقف کردند
ناسا و خدمات پستی ایالات متحده استفاده از ونهای الکتریکی ساخت شرکت کانو را متوقف کردهاند، علیرغم تعهد مدیرعامل سابق این شرکت برای پشتیبانی از این برنامههای دولتی.

توقف استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی کانو توسط ناسا و پست آمریکا
ناسا و خدمات پستی ایالات متحده (USPS) استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی ساخت شرکت کانو را متوقف کردهاند، علیرغم تعهدات مدیرعامل سابق این شرکت. ناسا که در سال ۲۰۲۳ سه وسیله نقلیه کانو برای انتقال فضانوردان به سکوی پرتاب ماموریتهای آرتمیس خریداری کرده بود، اعلام کرد که این شرکت «دیگر قادر به برآورده کردن نیازهای ماموریتی ما نیست». پست آمریکا نیز اعلام کرد که شش وسیله نقلیه خریداری شده برای «اهداف ارزیابی» در سال ۲۰۲۴ «دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند» و «هیچ سرمایهگذاری بیشتری پیشبینی نمیشود». این در حالی است که تونی آکیلا، مدیرعامل سابق کانو، پس از ورشکستگی شرکت در ژانویه ۲۰۲۵، داراییهای آن را به مبلغ ۴ میلیون دلار خریداری کرده و به دادگاه اعلام کرده بود که «انگیزه اصلی» او از این خرید «تمایل به honoring تعهدات کانو برای ارائه خدمات و پشتیبانی به برخی برنامههای دولتی» بوده است.
- ناسا اکنون از «آستروان» ساختهشده توسط ایراستریم که بوئینگ آن را برای ماموریتهای فضایی خدمهدار خود سفارش داده است، اجاره میکند.
- پست آمریکا از جزئیات یا نتایج نهایی ارزیابی خودروهای کانو خودداری کرد.
- کانو حداقل یک وسیله نقلیه نمایشی نیز به وزارت دفاع آمریکا (DOD) ارائه کرده بود.
- در فرآیند ورشکستگی، تا هشت طرف قرارداد محرمانهسازی (NDA) برای ارزیابی داراییهای کانو امضا کردند.
- شرکت هاربینگر و یک سرمایهگذار مرموز بریتانیایی به نام چارلز گارسون نیز علاقهمند به خرید بودند.
ناسا و پست آمریکا اعلام نکردند که آیا آکیلا ever با هیچ یک از این سازمانها برای پشتیبانی از وسایل نقلیه تماس گرفته است یا خیر.
وکیل نماینده آکیلا در پرونده ورشکستگی نیز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
علیرغم تعهدات علنی مدیرعامل سابق، به نظر میرسد برنامههای دولتی برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی کانو به طور کامل متوقف شدهاند.




