واتساپ در هند با چالشهای جدی مقرراتی روبرو شده است
متا باید ظرف ۹۰ روز با دستورالعملهای جدید دولت هند مبنی بر الزام اتصال دائمی اپلیکیشنهای پیامرسان به سیمکارت فعال مطابقت کند. این مقررات میتواند نحوه عملکرد واتساپ برای کاربران روزمره و کسبوکارها در بزرگترین بازار این پلتفرم را مختل کند.

واتساپ در هند با چالش مقررات جدید
دولت هند دستورالعملهای جدیدی صادر کرده که بر اساس آن ارائهدهندگان سرویسهای ارتباطی مانند واتساپ، تلگرام و سیگنال موظفند حسابهای کاربری را به طور مداوم به یک سیمکارت فعال متصل نگه دارند. همچنین نسخههای تحت وب و دسکتاپ این اپلیکیشنها باید هر ۶ ساعت کاربران را از سیستم خارج کنند.
تأثیر بر کسبوکارهای کوچک
- بسیاری از فروشندگان هندی از واتساپ بیزینس برای ارتباط با مشتریان استفاده میکنند
- این کسبوکارها معمولاً حساب خود را روی تلفن همراه ثبت میکنند اما از نسخه وب برای مدیریت گفتگوها استفاده میکنند
- الزام اتصال دائمی به سیمکارت میتواند گردش کار این کسبوکارها را مختل کند
آمارهای کلیدی
- واتساپ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در هند دارد
- ۹۴٪ از کاربران ماهانه واتساپ در هند روزانه اپ را باز میکنند
- کاربران هندی به طور متوسط ۳۸ دقیقه در روز در واتساپ وقت میگذارند
"این دستورالعملها سوالات جدی درباره قابلیت فنی اجرا مطرح میکند" - انجمن پهنای باند هند
"عدم برگزاری جلسات مشاوره عمومی خطر ایجاد اصطکاک در انطباق بدون حل عوامل کلاهبرداری را دارد" - کاظم رضوی
این مقررات در حالی اعمال میشود که واتساپ در حال گسترش قابلیتهای چنددستگاهی بوده و رشد آن در هند بیشتر از طریق حفظ کاربران موجود صورت میگیرد تا جذب کاربران جدید.




