افتیسی در مورد ابزار قیمتگذاری هوش مصنوعی اینستاکارت سوال دارد
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از اینستاکارت در مورد ابزار قیمتگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت پرسش کرده است. تحقیقات پس از مطالعاتی آغاز شد که نشان میدهد خریداران برای کالاهای یکسان با قیمتهای متفاوت مواجه میشوند.

افتیسی و ابزار قیمتگذاری هوش مصنوعی اینستاکارت
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) با ارسال درخواست تحقیقاتی مدنی به پلتفرم تحویل مواد غذایی اینستاکارت، از این شرکت در مورد ابزار قیمتگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام اِورسایت سوال کرده است. این اقدام پس از مطالعهای صورت گرفت که نشان داد خریداران برای کالاهای یکسان از فروشگاههای مشابه با قیمتهای متفاوت تا ۲۳٪ بیشتر مواجه میشوند.
- اینستاکارت ادعا میکند این تستهای قیمت تصادفی بوده و به الگوریتمی که بر اساس تاریخچه مرور کاربران هدفگیری میکند مرتبط نیست
- قیمتگذاری پویا پدیده جدیدی نیست و در صنایعی مانند خطوط هوایی، هتلها و اوبر استفاده میشود
- شرکتها استدلال میکنند این روش به تعادل عرضه و تقاضا کمک کرده و سودآوری را حداکثر میکند
- اما تفاوت قابل توجهی بین پرداخت قیمت اضافی برای سوار شدن تاکسی و پرداخت بیشتر برای مواد غذایی ضروری وجود دارد
- افتیسی پیش از این نیز استراتژیهای قیمتگذاری مبتنی بر داده توسط شرکتهای دیگر را بررسی کرده است
"در اقتصادی که همه تحت فشار هستند، تست قیمت هوش مصنوعی برای کالاهای ضروری آشپزخانه قطعاً توجهات را جلب میکرد."
"این تمایز احتمالاً برای افرادی که نگران توانایی خرید تخممرغ هستند چندان معنایی ندارد."
این تحقیقات اثبات کننده تخلف نیست اما نشان دهنده نگرانیهای فزاینده در مورد استفاده از هوش مصنوعی در قیمتگذاری محصولات ضروری است.




