اتحادیه اروپا ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید پس از ۲۰۳۵ را تعدیل میکند
اتحادیه اروپا با کاهش الزام خودروسازان به ۹۰ درصد تولید خودروهای با آلایندگی صفر، به فشار صنعت خودرو و کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا پاسخ داد. این تصمیم راه را برای تولید ۱۰ درصد خودروهای هیبریدی یا دارای موتور احتراقی پس از ۲۰۳۵ باز میکند.

تعدیل قانون ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی در اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا با اصلاح قانون تاریخی ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵، الزام خودروسازان را از ۱۰۰ درصد به ۹۰ درصد تولید خودروهای با آلایندگی صفر کاهش داد. این تصمیم پس از فشار شدید صنعت خودروی اروپا و کشورهای عضو مانند آلمان و ایتالیا گرفته شد.
جزئیات کلیدی تصمیم جدید
- تولید ۱۰ درصد از خودروها میتواند شامل خودروهای هیبریدیplug-in،range extenders، هیبریدهای ملایم و حتی خودروهای با موتور احتراق داخلی پس از ۲۰۳۵ باشد.
- خودروسازان برای جبران آلایندگی این ۱۰ درصد، باید از اقدامات سبز دیگری مانند استفاده از فولاد سبز تولید اروپا یا سوختهای زیستی استفاده کنند.
- هدف کاهش انتشار کربن برای ونهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نیز از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافت.
رئیس کمیسیون اروپا، اورزولا فون در لاین، تأکید کرد: "اروپا همچنان در خط مقدم انتقال جهانی به پاکترها باقی میماند." نمایندگان حزب سبز در پارلمان اروپا این تصمیم را "خلع ید از قانون پرچمدار" برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای اروپا خواندند.
این بسته شامل مشوقهای جدیدی مانند "اعتبارات فوقالعاده" برای تولید خودروهای کوچک و الکتریکی مقرون بهصرفه نیز میشود. این تصمیم در حالی گرفته میشود که صنعت خودروی اروپا با رقابت فزاینده خودروسازان چینی مواجه است.




