
در حال بارگذاری...
مطالعات نشان میدهد خطاهای گستردهای در کارهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، زیرا کارفرمایان آموزش مناسب به کارکنان نمیدهند. مسئولیت نهایی 'کار بیکیفیت' هوش مصنوعی بر عهده کارفرماست.

بر اساس مطالعات جدید، بیش از ۴۰ درصد از کارمندان تماموقت در آمریکا محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی دریافت میکنند که "ظاهر کار خوبی دارد اما فاقد محتوای لازم برای پیشبرد واقعی وظایف است". این پدیده که "کار بیکیفیت" نامیده میشود، به گفته محققان "در حال نابودی بهرهوری" است. تنها ۸.۵ درصد از ۴۸,۰۰۰ نفر در نظرسنجی اخیر KPMG گفتند که "همیشه" به نتایج جستجوی هوش مصنوعی اعتماد دارند.
"در محیط کار، مسئولیت نهایی همیشه بر عهده رئیس است. مسئولیت 'کار بیکیفیت' هوش مصنوعی کاملاً بر دوش کارفرماست."
"هوش مصنوعی میتواند ابزار قدرتمندی باشد اگر به روش صحیح و با انتظارات مناسب به کار گرفته شود. اما در پایان فقط یک ابزار است."
کارفرمایان باید در آموزش کارکنان سرمایهگذاری کنند، سیاستهای مشخصی برای استفاده از هوش مصنوعی تعریف کنند و معیارهای دقیقی برای سنجش اثربخشی آن داشته باشند. مشکل اصلی نرمافزار نیست، بلکه کمبود سرمایهگذاری در آموزش افراد استفادهکننده است.