کاهش حجم محصولات و افزایش فشار بر خانوارها
گزارش Which نشان میدهد محصولاتی مانند خمیردندان، قهوه و داروهای سوزش معرض با حفظ قیمت، حجم کمتری دارند که فشار بیشتری بر بودجه خانوارها وارد میکند.

کاهش حجم محصولات و افزایش فشار مالی
شاهد پدیدهای به نام “کاهش حجم” هستیم که در آن تولیدکنندگان حجم محصولات را کاهش میدهند اما قیمت را ثابت نگه میدارند یا افزایش میدهند. این مسئله فشار مالی بیشتری بر خانوارها وارد میکند، به ویژه با نزدیک شدن به فصل تعطیلات.
- خمیردندان Aquafresh از ۱۰۰ میلیلیتر به ۷۵ میلیلیتر کاهش یافت با افزایش ۱۰۵ درصدی قیمت در هر ۱۰۰ میلیلیتر.
- قهوه فوری Nescafé از ۲۰۰ گرم به ۱۹۰ گرم کاهش یافت و حدود ۵ درصد افزایش قیمت داشت.
- شکلات Quality Street از ۶۰۰ گرم به ۵۵۰ گرم کاهش یافت با افزایش ۲۷ درصدی قیمت.
- بیسکویتهای Club و Penguin اکنون حاوی روغن پالم و شی بیشتر از کاکائو هستند.
رینا سوراز، سردبیر خردهفروشی در Which گفت: “خانوارها هم اکنون تحت فشار مالی شدیدی هستند... سوپرمارکتها باید در مورد قیمتها شفافتر عمل کنند.”
اگرچه تورم کلی فروشگاهها در انگلیس کاهش یافته، اما تورم مواد غذایی تازه همچنان بالاست. کاهش قیمت شکر جهانی و تخفیفهای زودهنگام بلک فرایدی به کاهش قیمت برخی کالاها کمک کرده است.
