چگونه تبلیغات تانگو را ساختیم: خاطرات سازندگان یک کمپین فرهنگساز
خالقان تبلیغات نمادین تانگو درباره ایدهپردازی، ساخت و تأثیر اجتماعی این کمپین که منجر به افزایش ۳۵ درصدی فروش شد صحبت میکنند.

تاریخچه تبلیغات نمادین تانگو
تبلیغات تانگو که در دهه ۹۰ میلادی ساخته شد، یک پدیده فرهنگی منحصربهفرد بود. ترور رابینسون و ال یانگ که تازه در آژانس تبلیغاتی هاول هنری شروع به کار کرده بودند، مأموریت داشتند برند کوچک بریتانیایی را به رقیبی برای کوکاکولا تبدیل کنند. ایده اصلی آنها "ضربه میوه واقعی" بود که به صورت فیزیکی نمایش داده میشد.
ویژگیهای متمایز تبلیغ
- استفاده از رویکرد ضدتبلیغات با نمایش اتفاقات ناخوشایند به روش کمدی
- ایجاد شخصیت "مرد نارنجی" توسط پیتر گیوز
- استفاده از صدای گیل اسکات-هیرون در پایان تبلیغ
- واکنشهای شدید عمومی و تقلید کودکان از صحنهها
گیوز پس از بازی در این نقش گفت: «دیگر نمیتوانم نقشهای دیگر بگیرم. همه مرا به عنوان آن مرد چاق نارنجی میشناسند.»
هیو دنیس، صداپیشه تبلیغ: «این تبلیغات پیشگام بودند. امروز نمیتوان چنین مفهومی را اجرا کرد.»
این کمپین که چهار سال ادامه یافت، نه تنها فروش تانگو را ۳۵ درصد افزایش داد، بلکه به یک پدین فرهنگی تبدیل شد که حتی در مسابقات فوتبال و اخبار مربوط به دونالد ترامپ نیز اشاره میشد.




