شانس صنعت کامیونداری اتحادیه اروپا برای رسیدن به اهداف انتشار صفر «ناامیدکننده» است
تنها ۱۰,۰۰۰ دستگاه از ۶ میلیون کامیون در اتحادیه اروپا برقی هستند و این صنعت با کمبود ایستگاههای شارژ و هزینههای بالا مواجه است. انجمن خودروسازان اروپایی هشدار میدهد که دستیابی به اهداف ۲۰۳۰ بعید به نظر میرسد.

صنعت کامیونداری اروپا در رسیدن به اهداف انتشار صفر با چالشهای جدی مواجه است
طبق هشدار انجمن خودروسازان اروپایی (ACEA)، شانس صنعت کامیونداری اتحادیه اروپا برای دستیابی به اهداف انتشار صفر «ناامیدکننده» است. از ۶ میلیون کامیونی که در سراسر اتحادیه اروپا کالا حمل میکنند، تنها ۱۰,۰۰۰ دستگاه برقی هستند که عمدتاً در مسیرهای کوتاه فعالیت میکنند.
- هزینههای بالا: قیمت یک کامیون برقی ۴۰ تنی حدود ۳۰۰,۰۰۰ یورو است که دو برابر نمونه دیزلی equivalent میباشد
- کمبود زیرساخت: در حال حاضر تنها ۱,۵۰۰ ایستگاه شارژ عمومی برای کامیونهای سنگین در اروپا وجود دارد، در حالی که به ۳۵,۰۰۰ ایستگاه نیاز است
- جریمههای سنگین: در صورت ادامه روند کنونی، صنعت سالانه حدود ۲ میلیارد یورو جریمه پرداخت خواهد کرد
کریستیان لوین، رئیس هیئت مدیره وسایل نقلیه تجاری ACEA گفت: «وضعیت به گونهای ناامیدکننده است. مشتریان به دلیل هزینههای عملیاتی بالاتر، انعطافپذیری کمتر و ریسک بیشتر در نگهداری خودروهای برقی hesitation دارند.»
کارین رادشتروم، رئیس هیئت مدیره دایملر تراک اشاره کرد: «شرکتهای حمل و نقل با حاشیه سود ۲-۳% کار میکنند و بدون جذابیت مالی بیشتر، توجیه اقتصادی برای переход به برقی وجود ندارد.»
این صنعت خواستار بررسی فوری اهداف توسط کمیسیون اروپا و ایجاد انگیزهای مالی برای تسریع انتقال به وسایل نقلیه پاک است.



