خروج مدیر خلاق ورساچه پس از فروش ۱.۴ میلیارد دلاری به پرادا
داریو ویتاله، مدیر خلاق ورساچه، کمتر از ۹ ماه پس از آغاز به کار و تنها دو روز پس از فروش برند به پرادا، این خانه مد ایتالیایی را ترک کرد. این تصمیم بلافاصله پس از تکمیل خرید ۱.۳۸ میلیارد دلاری پرادا صورت گرفت.

خروج مدیر خلاق ورساچه پس از فروش
بر اساس گزارشها، داریو ویتاله، مدیر خلاق خانه مد ورساچه، پس از تنها یک فصل فعالیت و کمتر از ۹ ماه از شروع به کارش، این برند را ترک کرد. این اتفاق تنها دو روز پس از تکمیل فروش ۱.۴ میلیارد دلاری ورساچه به رقیب ایتالیایی خود، پرادا، رخ داده است. ورساچه و ویتاله “توافق متقابل” برای جدایی از ۱۲ دسامبر اعلام کردهاند.
- این تغییر، بلافاصله پس از تکمیل خرید ۱.۳۸ میلیارد دلاری پرادا از گروه مد آمریکایی Capri Holdings صورت گرفت.
- گزارشها حاکی از آن است که رهبری جدید پرادا، ویتاله را که در دوره مالکیت قبلی استخدام شده بود، “تناسب مناسبی” برای هدایت خلاقیت ورساچه نمیدانست.
- ویتاله پیش از این، برند محبوب میو میو زیرمجموعه پرادا را ترک کرده بود تا در مارس به ورساچه بپیوندد.
- نمایش ویتاله برای فصل بهار/تابستان ۲۰۲۶ با واکنشهای متفاوتی روبرو شد؛ برخی طرحهای دهه ۸۰ را تحسین کردند و برخی مجموعه را آشفته توصیف کردند.
وبسایت Business of Fashion گزارش داد: “به نظر میرسید رهبری پرادا متقاعد نشده بود که او بتواند از یک نقش پشت صحنه به یک مدیر خلاق بسیار visible جهش کند.”
حساب اینستاگرام تأثیرگذار @boringnotcom با پستی با مضمون “من به شما گفته بودم” به این خبر واکنش نشان داد.
در حال حاضر، تیم خلاق ورساچه به مدیرعامل خود، امانوئل گینتزبرگر، گزارش میدهد و نامهایی مانند الیویه روستینگ (سابقاً بالمین) و کیم جونز (سابقاً فندی و دیور) به عنوان گزینههای احتمالی جانشین مطرح شدهاند. این خرید برای پرادا گامی در جهت رقابت با غولهای لوکس فرانسه مانند LVMH و Kering محسوب میشود.



