مرور فیلم «در دام» - روایتی خشن از سوءاستفاده که سیاهی را بر سیاهی میافزاید
این داستان گاهی ظریف از زندگی سخت یک زن دارای قدرتی خام است، اما با تولید خام و بازیهای ضعیف مختل شده. فیلم درک پیچیدهای از سوءاست ارائه میدهد اما در اجرا مشکل دارد.

مرور فیلم «در دام»
فیلم «در دام» روایتگر زندگی رِی (با بازی جینا جونز) است که در سه جنبه زندگی خود احساس محبوس بودن میکند: شغلی تیره، رابطهای تاریک و خانهای غمانگیز. عنصر اصلی این سهگانه سیاهی، رابطه او با فرانک (شین مککورمیک) است—مردی که زندگی خود را تباه کرده و سپس همه را مقصر میداند. فیلم با درک نسبتاً پیچیدهای از سوءاستفاده روانی و پیوند آسیبزا ناشی از کودکیهای ناپایدار حرکت میکند. دلیل ماندن رِی در این رابطه نه ناآگاهی، بلکه باور نداشتن به استحقاق زندگی بهتر است.
- فیلم ابتدا با نام «زیر سکوت» معرفی شد که نشان از اهداف دراماتیک جدیتر داشت
- صحنههایی با قدرت خام وجود دارد که فراتر از محدودیتهای تولید کمهزینه میرود
- بازیها و فیلمنامه اغلب خام و سطحی هستند و گفتوگوها بیش از حد توضیحی هستند
- برخی دیالوگها مانند «اون یه آدم پست بود و همه حاضرین میدانند» لحظات تأثیرگذاری را ایجاد میکنند
- فیلم بیشتر شبیه قسمتی طولانی و بزرگسالانه از یک سریال تلویزیونی مانند «ایستاندِرز» عمل میکند
«اون یه آدم پست بود و همه حاضرین در این اتاق میدانند.»
فیلم درک نسبتاً پیشرفتهای از پویاییهای سوءاستفاده دارد اما در اجرا کم میآورد.
در نهایت، «در دام» داستانی است با لحن خشن که اگرچه در بخشهایی قدرتمند ظاهر میشود، اما به دلیل مشکلات تولید و اجرا به طور کامل موفق نمیشود.
