فیلم درباره سرقت جسورانه آثار هنری؟ نگاهی به فیلم «مسترمايند»، بهروزترین فیلم سینمایی
پس از سرقت لوور، این درام غیرمتعارف سرقت گالری هنری با بازی جاش اوکانر به کارگردانی کلی رایکاردت منتشر شده است. کارگردان درباره کودکی و حل معماهای جنایی و انتخاب بازیگران صحبت میکند.

فیلم «مسترمايند» و سرقت هنری غیرمتعارف
فیلم «مسترمايند» به کارگردانی کلی رایکاردت، یک درام سرقت هنری است که دقیقاً پس از سرقت موزه لوور منتشر شده و بهروزترین فیلم سینمایی محسوب میشود. این فیلم که در سال ۱۹۷۰ در ماساچوست اتفاق میافتد، داستان جیبی مونی (با بازی جاش اوکانر) را روایت میکند که چهار نقاشی آبستره را از یک گالری کوچک دزدیده است. رایکاردت که خود در خانوادهای правоپیشه بزرگ شده، تجربیات کودکیاش را در این فیلم گنجانده است.
- ساختار غیرمتعارف: سرقت در نیمساعت اول فیلم انجام میشود و باقی فیلم به پیامدهای آن میپردازد.
- تمرکز بر تنشهای روانی: به جای اکشن، بر فروپاشی شخصیت اصلی تأکید دارد.
- بازی طبیعی جاش اوکانر: بدن غیرمتناسب او با ابرقهرمانان، به واقعگرایی فیلم کمک کرده است.
- توجه به جزئیات: صحنههای طولانی مانند جابجایی نقاشیها، تنش منحصربهفردی ایجاد میکنند.
- زمینه سیاسی: فیلم به ناآرامیهای سال ۱۹۷۰ و Einsatz گارد ملی اشاره دارد.
رایکاردت: "وقتی طرح داستان وجود ندارد، تماشاگر باید ببیند و فکر کند." رایکاردت: "جاش بازیگر فوقالعادهای است و بدن بدنسازی ندارد — پیدا کردن چنین بازیگری سخت است."
این فیلم نه یک تریلیر سرقت معمولی، بلکه یک اثر «فروپاشی» است که با مشاهده دقیق جزئیات، تنش عمیقی ایجاد میکند.
