درس کلیدی فروش حقوق پخش لیگ قهرمانان اروپا: عدم موفقیت در فروش جهانی
طرح یوفا برای فروش بازیهای منتخب اول به یک شرکت استریمینگ جهانی با شکست مواجه شد و این امر نشان میدهد که مدل سنتی فروش حق پخش در بازارهای جداگانه سودآورتر است. ارزش کلی قراردادهای بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا افزایش یافت.

درس مهم از حراج حقوق پخش لیگ قهرمانان
طرح یوفا برای فروش بسته جهانی بازیهای منتخب اول لیگ قهرمانان اروپا به یک شرکت استریمینگ بینالمللی با شکست مواجه شد. اگرچه یوفا با ورود شرکت آمریکایی پارامونت به حراج، موفق به افزایش متوسط سالانه بیش از ۲۰ درصدی ارزش حقوق پخش در پنج بازار بزرگ اروپا شد، اما نتوانست یک شریک جهانی برای پخش بازیهای برتر پیدا کند.
- پارامونت موفق به کسب حقوق پخش در بریتانیا و آلمان شد و اسکای ایتالیا را مجبور به افزایش پیشنهاد خود کرد.
- آمازون پرایم بستههای منتخب اول خود را در بریتانیا، آلمان و ایتالیا حفظ نمود.
- ارزش کلی قرارداد بریتانیا از ۱.۲ میلیارد پوند به ۲.۲ میلیارد پوند افزایش یافت.
- تحلیلگران میگویند: "شرکتهای بزرگ فناوری علاقه چندانی نشان ندادند. ورزش در حال جهانی شدن نیست."
فرانسوا گودار، تحلیلگر ارشد رسانه: "معامله جهانی سگی بود که پارس نکرد. نشانهها حاکی از آن است که مدل فعلی فروش حق پخش به صورت بازار به بازار برای مدتی ادامه خواهد یافت."
این نتیجهگیری درس مهمی برای سایر دارندگان حقوق ورزشی مانند لیگ برتر انگلیس دارد که قصد راهاندازی سرویس اختصاصی خود را دارند. به نظر میرسد تقاضا برای معاملات جهانی یا حتی پاناروپایی بیش از حد ارزیابی شده است.




