دن هوسر درباره رمانهای ویکتوریایی، ردد دد ریدمپشن و بازتعریف بازیهای جهانباز
دن هوسر، نویسنده اصلی سریهای گرند تفت اتو و ردد دد ریدمپشن، درباره تأثیر ادبیات ویکتوریایی بر طراحی بازیهای جهانباز و پروژههای جدیدش در Absurd Ventures صحبت میکند.

دن هوسر و تأثیر ادبیات ویکتوریایی بر بازیهای جهانباز
دن هوسر، از بنیانگذاران راکاستار گیمز و نویسنده اصلی سریهای گرند تفت اتو و ردد دد ریدمپشن، در مصاحبهای درباره ارتباط بین رمانهای ویکتوریایی و بازیهای جهانباز صحبت میکند. او اشاره میکند که چگونه نویسندگانی مانند چارلز دیکنز، امیل زولا و لئو تولستوی با ساختن جهانهای گسترده در رمانهایشان، الهامبخش ایجاد بازیهای immersive بودند. هوسر توضیح میدهد: "اگر به دیکنز، زولا، تولستوی یا هر یک از آن نویسندگان نگاه کنید، آن حس که 'تمام جهان اینجاست' وجود دارد - این همان چیزی است که شما در بازیهای جهانباز سعی دارید به دست آورید."
شباهتهای ساختاری
- داستانپردازی پراکنده: مشابه رمانهای بلند قرن نوزدهم
- واقعگرایی فیزیکی: تمرکز بر مکانها و حرکات فیزیکی
- ایمرشن کامل: همانند تجربه خواندن رمانهای ویکتوریایی
"من هر روز موقع رفت و آمد به دفتر کتاب صوتی میدلمارچ را گوش میکردم. عاشقش شدم" - دن هوسر
تأثیر بر ردد دد ریدمپشن ۲
هوسر برای یافتن تن درست دیالوگها در ردد دد ریدمپشن ۲، به مطالعه عمیق ادبیات ویکتوریایی پرداخت. او با ترکیب میدلمارچ، شرلوک هولمز و داستانهای عامهپسند کابویی، به سبک منحصربهفردی دست یافت. هدف او ایجاد حس روایت رمانگونه و نمایش زندگی سهبعدی شخصیتها بود.
- تمرکز بر زندگی سهبعدی شخصیتها
- نمایش حس متفاوت زندگی و مرگ در قرن نوزدهم
- ترکیب عناصر ادبی و بازیسازی
"ما سعی میکردیم زندگی سهبعدی شخصیتها را پرورش دهیم و همچنین آن حس قرن نوزدهمی زندگی و مرگ را که با مال ما بسیار متفاوت بود، ثبت کنیم"
این مصاحبه نشان میدهد که چگونه الهامگیری از منابع ادبی متنوع میتواند صنعت بازیسازی را از تکرار الگوهای تکراری نجات دهد. در حالی که صنعت بازی اغلب به منابع فانتزی و علمی-تخیلی محدود میشود، هوسر با نگاهی به ادبیات کلاسیک، راهی جدید برای پیشرفت داستانپردازی در بازیها باز کرده است.


