جدولهای غذاخوری مشترک: ۹۰ درصد نسل زد آنها را دوست دارند – اما چرا؟
نسل بومرها چندان مشتاق نیستند و تنها ۶۰ درصد آنها حاضر به غذاخوری با غریبهها هستند. چه چیزی این شکاف نسلی را توضیح میدهد؟ جدولهای مشترک بلند و عجیب دوباره مد شدهاند.

محبوبیت غذاخوری مشترک در نسل زد
تحقیقات نشان میدهند که غذاخوری مشترک در میان نسل زد با استقبال ۹۰ درصدی مواجه شده، در حالی که این رقم برای نسل بومر تنها ۶۰ درصد است. این پدیده نشاندهنده تغییرات فرهنگی و نیازهای اجتماعی متفاوت بین نسلها است.
- نسل زد که بیشترین زمان را در فضای آنلاین سپری کرده و در دوران همهگیری بزرگ شده، به دنبال ارتباط اجتماعی آفلاین است.
- فعالیتهای گروهی مانند دویدن، کوهنوردی و شبهای صنایع دستی نیز در میان جوانان محبوبیت یافتهاند.
- دادهها نشان میدهند که ۴۷ درصد از جوانان احساس تنهایی میکنند و یکسوم مردان ۱۸ تا ۲۳ سال در هفته گذشته با کسی خارج از خانه ملاقات نکردهاند.
- غذاخوری مشترک نه تنها احساس تعلق را افزایش میدهد، بلکه فرصتی برای ملاقاتهای تصادفی و حتی قرار ملاقات فراهم میکند.
- پابلو ریورو، مدیرعامل رزی، میگوید: “آنها به طور طبیعی شام را به یک تجربه مشترک تبدیل میکنند.”




