هزینهگذاری بیش از یک میلیون پوندی دولت بریتانیا بر اینفلوئنسرها از سال ۲۰۲۴
دادههای درخواست آزادی اطلاعات نشان میدهد دولت بریتانیا از سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون پوند برای استفاده از اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی برای ترویج کمپینهای خود هزینه کرده است. این اقدام با هدف جذب مخاطبان جوان و از طریق پلتفرمهایی مانند تیکتاک انجام شده و با انتقاداتی درباره کاهش نظارت رسانهای روبرو شده است.
هزینهگذاری دولت بریتانیا بر اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی
دادههای منتشر شده از طریق درخواست آزادی اطلاعات نشان میدهد که دولت بریتانیا از سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون پوند برای استخدام اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی هزینه کرده است. این اقدام بخشی از استراتژی جدید رسانهای دولت برای دسترسی به مخاطبان جوانتر و دوری از رسانههای سنتی است.
- افزایش استخدام: تعداد اینفلوئنسرهای استخدام شده از ۸۹ نفر در سال ۲۰۲۴ به ۱۲۶ نفر در سال ۲۰۲۵ افزایش یافته است.
- دپارتمانهای پیشرو: وزارت آموزش با هزینهای بالغ بر ۳۵۰,۰۰۰ پوند و استخدام ۵۳ اینفلوئنسر در صدر قرار دارد.
- موضوعات کمپینها: از محیط زیست تا رفاه اجتماعی و کمپینهای استخدامی برای پستهایی مانند افسر زندان.
- انتقادات: این اقدام با انتقاد روزنامهنگاران درباره کاهش دسترسی و نظارت بر دولت و جایگزینی جلسات سنتی با محتوای رسانههای اجتماعی روبرو شده است.
- دیدگاه مثبت: برخی این استراتژی را راهحلی هوشمندانه برای جذب “رأیدهندگان جوان و بیتفاوت” میدانند.
“مردم حق دارند بدانند تصمیماتی که بر آنها اثر میگذارد چگونه و چرا گرفته شده است. و من معتقدم همه سیاستمداران باید راههای نوآورانه جدیدی برای انجام این کار بررسی کنند.” – کیر استارمر
این تغییر استراتژی رسانهای نشاندهنده تحول در ارتباطات دولتها با شهروندان در عصر دیجیتال است، اما سؤال درباره تعادل بین دسترسی و شفافیت همچنان باقی است.


