ایمینم علیه برند استرالیایی سویم شیدی به دلیل نقض علامت تجاری شکایت کرد
ایمینم، رپر آمریکایی، علیه برند ساحلی استرالیایی سویم شیدی به دلیل شباهت نام آن با لقب معروفش اسلیم شیدی اقدام قانونی انجام داده است. او ادعا میکند این نام ممکن است باعث سردرگمی مصرفکنندگان شود.

ایمینم و شکایت علامت تجاری علیه سویم شیدی
ایمینم، رپر مشهور آمریکایی با نام واقعی مارشال بی مترز سوم، اقدام قانونی علیه برند استرالیایی سویم شیدی انجام داده است. او ادعا میکند نام این برند که محصولات ساحلی مانند چتر آفتابگیر و حوله میفروشد، بیش از حد به لقب معروف او “اسلیم شیدی” نزدیک است و ممکن است مصرفکنندگان را به اشتباه بیندازد که بین آنها ارتباطی وجود دارد.
- ایمینم در سپتامبر ۲۰۲۵ درخواستی برای لغو علامت تجاری سویم شیدی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا ثبت کرد.
- او همچنین ادعا میکند علامت تجاری او در استرالیا نیز توسط این شرکت نقض شده است.
- جرمی اسکات، مالک سویم شیدی، گفته است که شرکتش از مالکیت فکری خود دفاع خواهد کرد.
- این اولین بار نیست که یک رپر آمریکایی با یک کسبوکار استرالیایی بر سر علامت تجاری اختلاف پیدا میکند.
جرمی اسکات گفت: “سویم شیدی یک شرکت مردمی استرالیایی است که برای محافظت از مردم در برابر آفتاب سخت استرالیا به وجود آمد.”
در بیانیه شرکت آمده است: “ما از مالکیت فکری ارزشمند خود دفاع خواهیم کرد و با توجه به اینکه مسائل در حال رسیدگی قضایی است، بیشتر اظهارنظر نمیکنیم.”
ایمینم پیش از این نیز در موارد مشابهی مانند پروندهٔ پادکست “ریزنابی شیدی” و پروندهٔ حزب ملی نیوزیلند در سال ۲۰۱۷ موفق شده است. این پرونده نشاندهندهٔ اهمیت حفاظت از علائم تجاری در سطح بینالمللی است.




