بررسی آلبوم کنسرتوهای ویولن بتهوون و برامس: اجرایی سیال و منسجم به مناسبت پنجاهمین سالگرد ارکستر مجلسی استرالیا
ارکستر مجلسی استرالیا به رهبری ریچارد توگنتی به مناسبت پنجاهمین سالگرد، اجرای زندهای از دو کنسرتو بزرگ ویولن بتهوون و برامس را عرضه کرده است که گواهی بر توانایی جهانی این گروه است.

بررسی اجرای بتهوون و برامس توسط ارکستر مجلسی استرالیا
ارکستر مجلسی استرالیا به رهبری ریچارد توگنتی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس، اجرای زندهای از دو اثر کلاسیک کنسرتو ویولن بتهوون و کنسرتو ویولن برامس را منتشر کردهاست. این ضبط که در تالار شهر سیدنی انجام شده، رویکرد صمیمی و درگیرکننده این ارکستر را به خوبی منتقل میکند. توگنتی که بیش از ۳۵ سال هدایت هنری این گروه را بر عهده داشته، در هر دو اثر نقش نوازنده سولو و رهبر ارکستر را ایفا میکند.
- اجرای بتهوون: رویکرد توگنتی بیشاز هر چیزی بر فوریت و اضطراب تأکید دارد تا ملودیسرایی، اگرچه موومان اول با ۲۷ دقیقه یکی از مفصلترین اجراهای ضبطشده محسوب میشود.
- کادنزاها: در بتهوون از تلفیق کادنزاهای ووتن، آوئر و کریسلر استفاده شده که تمبانی را که اثر با آن آغاز میشود، بازمیگرداند.
- اجرای برامس: تفسیری متعارفتر با inclusions از کادنزاهای بوسونی و سولوهای درخشان سازهای بادی چوبی که بافتی شفاف و سبک را حفظ میکند.
- ارکستراسیون: برای هر دو کنسرتو، هسته ۲۰ نفره ارکستر با نوازندگان مهمان از دیگر ارکسترهای استرالیا تقویت شده است.
توگنتی کادنزاها را "تلفیقی" از آثار آهنگسازان مختلف توصیف میکند.
این اجراها "یادگاری فوقالعاده از یکی از قابلتوجهترین مشارکتهای موسیقی امروز" هستند.
اگرچه این اجراها لزوماً برترین نسخههای موجود محسوب نمیشوند، اما به عنوان نمادی از رشد و تعالی یک ارکستر جهانی کاملاً متقاعدکننده هستند.




