نزدیک به یک پنجم جوانان بریتانیایی از هوش مصنوعی برای برنامهریزی سفر استفاده میکنند
بر اساس گزارش انجمن مسافرت بریتانیا، ۱۸ درصد از جوانان ۲۵ تا ۳۴ سال از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای الهام گرفتن در سفر استفاده میکنند.

استفاده از هوش مصنوعی در برنامهریزی سفر
بر اساس تحقیقات انجمن مسافرت بریتانیا (Abta)، نزدیک به یک پنجم جوانان بزرگسال در بریتانیا از هوش مصنوعی برای طراحی تعطیلات خود استفاده میکنند. این مطالعه نشان میدهد که ۱۸ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ سال از ابزارهایی مانند ChatGPT برای الهام گرفتن در سفرهای خارجی بهره میبرند. در مقابل، کمتر از ۳ درصد از افراد بالای ۵۵ سال از هوش مصنوعی برای ایدههای سفر استفاده میکنند.
- استفاده از هوش مصنوعی برای برنامهریزی سفر در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است
- ۹۰ درصد از جوانان ۲۵ تا ۳۴ سال سفر را برای سلامت روان خود مهم میدانند
- ۲۰ درصد از جوانان بر اساس تعهدات زیستمحیطی مقصد سفر خود را انتخاب میکنند
- انتظار میرود نقش هوش مصنوعی در صنعت سفر به شدت افزایش یابد
- اگرچه سفرهای بستهی سنتی هنوز رایجترین روش خرید هستند
مارک تانزر، مدیرعامل Abta گفت: "چالش بخش ما این است که پتانسیل هوش مصنوعی را برای حمایت از کسبوکارهایمان مهار کنیم."
استیو هیپی، مدیرعامل Jet2 اظهار داشت: "همه میخواهند سبزتر باشند - اما اگر هزینه بیشتری داشته باشد، دوباره در مورد آن فکر میکنند."
صنعت سفر در حال تحول است و نسل جوان به طور فزایندهای به فناوری برای برنامهریزی سفرهای خود روی میآورد.
