افزایش آزار و اذیت دانشآموزان مهاجر در پی ایجاد «فرهنگ ترس» توسط یورشهای ICE
بر اساس یک نظرسنجی از مدیران مدارس آمریکا، دانشآموزان مهاجر با افزایش قلدری مواجه شدهاند و یورشهای ICE منجر به کاهش حضور در کلاس و ایجاد «آب و هوای پریشانی» شده است.

افزایش آزار دانشآموزان مهاجر در مدارس آمریکا
بر اساس یک نظرسنجی ملی از بیش از ۶۰۰ مدیر دبیرستان توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، یورشهای سازمان مهاجرت و گمرک (ICE) منجر به ایجاد یک «فرهنگ ترس» در میان دانشآموزان مهاجر شده است. این گزارش نشان میدهد که ۷۰.۴ درصد از مدیران گزارش دادهاند که دانشآموزان خانوادههای مهاجر نگرانیهایی درباره رفاه خود یا خانوادههایشان ابراز کردهاند. همچنین، ۵۷.۸ درصد کاهش حضور و یادگیری این دانشآموزان و ترک جامعه توسط والدین یا سرپرستان آنان را در طول سال تحصیلی ثبت کردهند.
- بیش از یکسوم مدیران گزارش افزایش قلدری و آزار دانشآموزان مهاجر را دادهاند، از جمله اظهارات نژادپرستانه مانند «میتوانم مدارکت را ببینم؟» یا «برو خانهات برگرد».
- حدود ۶۴ درصد از مدیران اعلام کردند دانشآموزان به دلیل سیاستها یا سخنان سیاسی مرتبط با مهاجران، مدرسه را از دست دادهاند.
- ۷۷.۶ درصد از مدارس یک طرح مدرسه برای پاسخگویی به بازدیدهای مأموران فدرال ایجاد کردهاند.
- نزدیک به نیمی از مدیران برنامههایی برای رسیدگی به نیازهای دانشآموزانی که سرپرستانشان دیپورت شدهاند، دارند.
جان راجرز، مدیر این پژوهش، گفت: «مدیران داستان دانشآموزانی را روایت میکنند که با نگرانی از مدرسه خارج میشوند که مبادا آخرین باری باشد که والدین خود را میبینند. این ویرانگر است.»
یک مدیر در ماساچوست اظهار داشت: «یک چیز بسیار اساسی در این مورد نادرست است - ما همچنان تلاش میکنیم مدرسه را به مکانی امن تبدیل کنیم که همه دانشآموزان در آن شکوفا شوند، اما این وظیفه به طور فزایندهای چالشبرانگیز شده است.»
این یافتهها تأثیر عمیق سیاستهای مهاجرتی بر محیطهای آموزشی و سلامت روانی دانشآموزان آسیبپذیر را برجسته میکند.




