کاهش حمایت شرکتهای بزرگ از جشنوارههای پراید در رسانههای اجتماعی
تحلیل گاردین از ۲۰ شرکت بزرگ در بریتانیا و آمریکا نشان میدهد اشاره به «پراید» در رسانههای اجتماعی طی دو سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. تعداد پستهای مرتبط با پراید در شرکتهای بریتانیایی ۹۲٪ و در شرکتهای آمریکایی ۵۴٪ کاهش یافته است.

کاهش حمایت شرکتها از پراید در فضای سیاسی خصمانه
تحلیل گاردین نشان میدهد شرکتهای بزرگ در بریتانیا و آمریکا به طور قابل توجهی از حمایت علنی خود از جشنوارههای پراید و جامعه LGBTQ+ کاستهاند. این کاهش همزمان با افزایش خصومت جهانی نسبت به حقوق دگرباشان جنسی و لغو برنامههای دولتی تنوع و شمول توسط دولت ترامپ رخ داده است.
- تعداد پستهای مرتبط با پراید در شرکتهای بریتانیایی از ۵۲ پست در ۲۰۲۳ به تنها ۴ پست در ۲۰۲۵ کاهش یافت
- شرکتهای آمریکایی نیز ۵۴٪ کاهش در پستهای پراید را تجربه کردند
- تنها اپل روند افزایشی ۲۲٪ی در پستهای پراید داشت
- شرکتهایی مانند HSBC و GSK اعلام کردند که حضور در رسانههای اجتماعی نشاندهنده کامل تعهد آنها نیست
سایمون بلیک از سازمان استون وال: «در جهانی که دگرباشان احساس امنیت کمتری میکنند، شرکتها باید سیگنالهای واضح حمایت بفرستند»
پل سسای: «کاهش بودجههای تنوع به طور نامتناسبی بر شبکههای LGBTQ+ تاثیر میگذارد زیرا آنها قبلاً بهترین بودجه را داشتند»
متخصصان معتقدند این کاهش ناشی از ترس شرکتها از بازخوردهای سمی در فضای سیاسی فعلی و تمایل به «کمرنگ کردن» حمایتها است.


