برلین در مسیر بازگشت به سیاستهای خودرومحور: نقد سیاستهای دوچرخهای
انتقاد از عقبگرد برلین در سیاستهای حملونقل سبز و دوچرخهای پس از قدرتگیری محافظهکاران در سال ۲۰۲۳. کاهش بودجه مسیرهای دوچرخهسواری و افزایش سرعت خودروها اعتراضات و شکاف در جامعه را به دنبال داشته است.

برلین و بازگشت به سیاستهای خودرومحور
برلین، که پس از جنگ جهانی دوم با چشماندازی برای شهر خودرومحور بازسازی شد، اکنون در حال عقبگرد از سیاستهای حملونقل پایدار است. با قدرتگیری حزب محافظهکار CDU در سال ۲۰۲۳، بودجههای مربوط به ایمنی عابران پیاده و مسیرهای دوچرخهسواری کاهش یافته و محدودیتهای سرعت برای خودروها لغو شدهاند. این تغییر جهت در حالی رخ میدهد که شهرهای اروپایی مانند پاریس و کپنهاگن به سمت سیاستهای دوچرخهای و پیادهرو حرکت میکنند. منتقدان معتقدند این تصمیمها منجر به افزایش تقسیمبندی اجتماعی و نادیده گرفتن ملاحظات زیستمحیطی شدهاست.
- لغو پروژه پیادهروسازی خیابان فریدریشاشتراس
- کاهش بودجه مسیرهای دوچرخهسواری و ایمنی مدارس
- افزایش محدودیت سرعت در ۲۰ خیابان شلوغ
- اختصاص بودجه ۳.۲ میلیارد یورویی برای کاشت درختان
- طرح بحثبرانگیز گسترش اتوبان A100




