چگونه اقتصاد سازندگان محتوا اینترنت را نابود کرد
جیمی دونالدسون، معروف به آقای بیست، با بیش از ۴۵۰ میلیون دنبالکننده محبوبترین حساب یوتیوب را دارد. موفقیت او با ویدیوهای پرخرج و پرتعداد الگویی برای سازندگان مستقل شده است.

اقتصاد سازندگان محتوا و تاثیر آن بر اینترنت
اقتصاد سازندگان محتوا که زمانی promise میداد دربانها دیگر مانع شهرت و ثروت نیستند، اکنون به واقعیتی تلخ تبدیل شده است. حتی آقای بیست با وجود میلیونها دنبالکننده نمیتواند از طریق یوتیوب درآمد کسب کند - اسناد مالی نشان میدهد بخش محتوایی امپراتوری او سه سال متوالی ضرر داده است.
- ویدیوهای ویرال امروزه تنها پیشخوان بازاریابی برای کسبوکارهای جانبی هستند
- سازندگان محتوا به جای روشهای جدید، به قدیمیترین روش یعنی فروش کالاهای بیکیفیت متکی شدهاند
- اینترنت که زمانی فضایی بدون فشار تجاری بود، اکنون توسط ماشین محتوا بلعیده شده است
- پلتفرمهایی مانند تیکتاک، اینستاگرام و یوتیوب انگیزههای مخرب را ترویج میکنند
“اگر رویا این بود که سازندگان محتوا راه جدیدی برای درآمدزایی ایجاد کنند، واقعیت این است که آنها به قدیمیترین روش متکی شدهاند: فروش چیزهای بیارزش به میلیونها نفر”
“اینترنت در حال بلعیدن وب و همه ماست. شاید به همین دلیل است که دهان آقای بیست همیشه باز است”
این سری ویژه از ورج به بررسی incentives همیشه در حال تغییر و مخرب میپردازد که ماشین محتوای دیجیتال را تغذیه میکند.



