ویژگیهای دسترسیپذیری چشمگیر Kirby Air Riders یک مورد نادر برای نینتندو
نینتندو دایرکت اخیر، قابلیتهای دسترسیپذیری قابل توجهی را برای بازی Kirby Air Riders نشان داد که شامل بازنگاری دکمهها، فیلترهای کوررنگی و کاهش بیماری حرکت است. این گام مهمی است، اما ممکن است نشاندهنده تغییر گسترده در رویکرد نینتندو نباشد.

ویژگیهای دسترسیپذیری Kirby Air Riders
نینتندو در آخرین Nintendo Direct که در ۲۳ اکتبر برگزار شد، بازی Kirby Air Riders را به صورت عمیق معرفی کرد و بر ویژگیهای دستیابیپذیری آن تمرکز نمود. میزبان این رویداد، ماساهیرو ساکورایی، کارگردان بازی، چند دقیقهای را به نمایش گزینههای دسترسیپذیری اختصاص داد که برای نینتندو کمسابقه است. این گزینهها شامل بازنگاری دکمهها در خود بازی (نه فقط در سطح سیستم)، تغییر اندازه متن، فیلترهای کوررنگی، پیشتنظیمهایی برای اندازه و شفافیت HUD و قابلیت بازی با یک دست است.
- کاهش بیماری حرکت: ساکورایی بر پیادهسازی نشانگرهای روی صفحه و تغییر میدان دید برای کاهش احساس حرکت تأکید کرد.
- پیشتنظیمهای ساده: گزینههایی از «هیچ» تا «متوسط» و «قوی» برای سهولت استفاده وجود دارد.
- ارتباط قبل از انتشار: اطلاعرسانی این ویژگیها قبل از انتشار بازی برای بازیکنان بسیار ارزشمند است.
ساکورایی بیان کرد که قصد داشت کاهش بیماری حرکت را “حتماً” پیادهسازی کند. نویسنده خاطرنشان میکند که این پیشرفت احتمالاً ناشی از تلاشهای شخصی ساکورایی است و نه یک تغییر استراتژی کلی در نینتندو.
اگرچه این ویژگیها بسیار قابل تقدیر هستند، اما تاریخچه نینتندو نشان میدهد که چنین نوآوریهایی لزوماً به معنای یک تحول پایدار در کل شرکت نیست. بازیهای قبلی مانند Drag x Drive با کمبود گزینههای دسترسیپذیری مواجه بودند. بنابراین، در حالی که این گام برای Kirby Air Riders مثبت است، باید در انتظار تعهد بلندمدت نینتندو به دسترسیپذیری بود.
