ویدمو بالاخره به بزرگراهها میآید — اما آیا میتواند با سرعت کنار بیاید؟
ویدمو سرویس رباتاکسی خود را به بزرگراههای فینیکس، سانفرانسیسکو و لسآنجلس گسترش میدهد. این شرکت همچنین خدمت خود را به سنخوزه و فرودگاه بینالمللی این شهر گسترش داده است. چالشهای رانندگی خودران در بزرگراهها و اهمیت این حرکت برای رقابت با سرویسهای سنتی تاکسی بررسی میشود.

ویدمو وارد مرحله جدیدی از رانندگی خودران میشود
شرکت ویدمو که پیشتر از رانندگی در بزرگراهها اجتناب میکرد، اکنون سرویس رباتاکسی خود را به بزرگراههای سه شهر فینیکس، سانفرانسیسکو و لسآنجلس گسترش میدهد. این حرکت میتواند زمان سفر را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و اتصال بهتری به حملونقل عمومی فراهم کند.
چالشهای رانندگی در بزرگراه
- سرعت بالای ترافیک که زمان تصمیمگیری را کاهش میدهد
- خطاهای احتمالی عواقب شدیدتری دارند
- نیاز به سختافزارهای پیشرفته با قابلیت دید ۳۶۰ درجه
آمادگیهای فنی و ایمنی
ویدمو برای مقابله با چالشهای بزرگراه، سیستمهای اضافهبار و افزونگی ایجاد کرده است. پیر کریتمن، مهندس نرمافزار ارشد شرکت، تشبیه میکند که “رانندگی در بزرگراه مانند این است که نیمی از بینایی و قدرت مغز خود را از دست بدهید اما همچنان بتوانید ایمن رانندگی کنید”.
“رانندگی در بزرگراه یکی از آن چیزهایی است که یادگیری آن آسان اما تسلط بر آن در شرایط خودران کامل بسیار دشوار است” – دیمیتری دولگوف، مدیرعامل مشترک ویدمو
این توسعه علاوه بر بزرگراهها، شامل گسترش خدمت به سنخوزه و فرودگاه بینالمللی این شهر نیز میشود. فرودگاهها و بزرگراهها به طور جداییناپذیری به هم مرتبط هستند و تسلط بر هر دو برای رقابت با سرویسهای سنتی مانند اوبر و لیفت ضروری است.




