مدیر عامل لاریان تأکید میکند که استودیو در حال کاهش تیمها برای جایگزینی با هوش مصنوعی نیست
مدیر عامل استودیوی لاریان پس از مصاحبهای که در بلومبرگ منتشر شد، موضع خود را در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازی جدید دیوینیتی روشن کرد. او تأکید کرد که هوش مصنوعی جایگزین هنرمندان و نویسندگان نمیشود.

استفاده از هوش مصنوعی در استودیوی لاریان
سوئن وینکه، مدیر عامل استودیوی لاریان (سازنده بازی Baldur’s Gate 3)، در پی مصاحبهای با بلومبرگ مجبور به روشنسازی موضع استودیو در مورد استفاده از هوش مصنوعی شد. گزارش بلومبرگ حاکی از آن بود که این استودیو از ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه طرحهای مفهومی و نوشتن متنهای موقت استفاده میکند. با این حال، وینکه در بیانیهای به IGN و پست X خود تأکید کرد که هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی نخواهد شد.
- استودیو در حال گسترش تیمهای مفهومی، نویسندگان و مترجمان است
- ۲۳ هنرمند مفهومی در حال حاضر مشغول کار هستند و فرصتهای شغلی بیشتری در دسترس است
- هوش مصنوعی تنها به عنوان ابزاری برای اکتشاف ایدهها و تسهیل کار روزمره استفاده میشود
- بازی دیوینیتی حاوی هیچ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نخواهد بود
وینکه در پست X خود نوشت: “ما هنرمندان مفهومی را با هوش مصنوعی جایگزین نمیکنیم. هنرمندان ما جهانکلاس هستند و آثار اصلی خلق میکنند.”
او در بیانیهاش افزود: “هر ابزار یادگیری ماشینی که به خوبی استفاده شود، مکمل کار تیم خلاق است نه جایگزین مهارت آنها.”
این موضع در تقابل با رویکرد شرکتهای بزرگی مانند کرافتون و نکسان قرار دارد که رویکرد “اول هوش مصنوعی” را در پیش گرفتهاند. وینکه استفاده از هوش مصنوعی را در چارچوب بهبود شرایط کاری تیمهای خلاق میبیند نه جایگزینی آنها.




