اینستاکارت آزمایشهای قیمتگذاری هوش مصنوعی را متوقف کرد
اینستاکارت آزمایشهای هوش مصنوعی که منجر به قیمتهای متفاوت برای مشتریان مختلف میشد را متوقف کرده است. این اقدام پس از انتقادات قانونگذاران و یک مطالعه درباره تبعیض قیمتی انجام شد.
توقف آزمایشهای قیمتگذاری هوش مصنوعی اینستاکارت
شرکت اینستاکارت اعلام کرده است که آزمایشهای قیمتگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی را متوقف میکند. این آزمایشها باعث میشد برخی مشتریان قیمتهای بالاتری برای محصولات یکسان پرداخت کنند. این شرکت در بیانیهای تأکید کرد: “اکنون اگر دو خانواده همزمان از یک فروشگاه یکسان در اینستاکارت خرید کنند، قیمتهای یکسانی خواهند دید.”
- این تصمیم پس از مطالعهای از سوی Groundwork Collaborative، Consumer Reports و More Perfect Union اتخاذ شد که نشان میداد اینستاکارت برای اقلام یکسان قیمتهای متفاوت اعمال میکند.
- سناتور چاک شومر در نامهای به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اعلام کرد که “مصرفکنندگان حق دارند بدانند何时 در حال آزمایش قیمت هستند.”
- گزارشها حاکی از آن است که FTC بررسی خود را درباره این آزمایشها آغاز کرده است.
- اینستاکارت استفاده از فناوری Eversight را که در سال ۲۰۲۲ خریداری کرده بود، برای آزمایشهای قیمتگذاری ممنوع اعلام کرد.
- این شرکت تأکید کرد که آزمایشها “هرگز بر اساس عرضه یا تقاضا، دادههای شخصی، جمعیتشناسی یا رفتار فردی خرید نبوده است.”
“ما به دقت به نظرات مشتریان خود گوش دادیم و دریافتیم که آزمایشهایی که با تعداد محدودی از شرکای خردهفروشی انجام دادیم و منجر به قیمتهای متفاوت برای یک کالا در یک فروشگاه شد، برای برخی مشتریان قابل قبول نبود.”
این اقدام در حالی صورت میگیرد که اینستاکارت هفته گذشته به دلیل اتهامات فریبنده، شامل تبلیغات دروغین حمل و نقل رایگان، ۶۰ میلیون دلار با FTC تسویه کرد. این تغییر نشاندهنده تلاش شرکت برای افزایش شفافیت و اعتماد مشتریان است.


