داستان فایر فون، گوشی عجیب و غریب آمازون
وقتی جف بزوس تصمیم گرفت آمازون وارد بازی گوشیهای هوشمند شود، تمام تلاش خود را کرد. گوشی فایر فون با ایدههای بزرگی عرضه شد که بیشترشان بد بودند.

داستان شکست فایر فون آمازون
فایر فون محصولی بود که در سال ۲۰۱۴ توسط آمازون و تحت هدایت مستقیم جف بزوس به بازار عرضه شد. این گوشی با ویژگیهای عجیبی مانند اثر سهبعدی روی صفحه نمایش، دوربینهای متعدد و صفحهای پر از "عناصر شادیبخش" ارائه شد. اما هدف اصلی این دستگاه تبدیل شدن به ابزاری برای خرید از آمازون بود، چیزی که کاربران به آن علاقهای نداشتند.
- موفقیت کیندل موجب گسترش برنامههای سختافزاری آمازون شد
- جنگ پنهان با اپل بر سر سیاستهای فروشگاه برنامه
- قیمت گوشی تنها چند ماه پس از عرضه به کمتر از یک دلار رسید
- تمرکز بیش از حد بر ویژگیهای تبلیغاتی به جای نیازهای کاربران
- شکست سریع محصولی که قرار بود آغازگر دوران جدیدی برای آمازون باشد
"فایر فون پر از ایدههای بزرگی بود که بیشترشان بد بودند."
"این گوشی در نهایت راهی برای خرید از آمازون بود، نه چیزی که کاربران میخواستند."
داستان فایر فون نمونهای از شکست یک محصول با اهداف بلندپروازانه اما اجرای ضعیف است که درسهای زیادی برای صنعت فناوری دارد.
