جیمز باند در بازی 007 First Light ابرقهرمان نیست
استودیو IO Interactive در بازی جدید جیمز باند قصد ندارد شخصیتی شکستناپذیر و فراانسانی ارائه دهد، بلکه باند جوانتر و بیتجربهتر را نشان میدهد که با واقعیت گره خورده است.

رویکرد واقعگرایانه به جیمز باند در بازی First Light
استودیو IO Interactive در بازی جدید 007 First Light قصد ندارد شخصیتی شکستناپذیر مانند سوپرمن خلق کند. به گفته هکان ابرک، کارگردان هنری بازی، آنها از ابتدا نمیخواستند باندی بسازند که همیشه کامل و بیعیب باشد. این رویکرد در تضاد با نسخههای کلاسیک مانند فیلم Dr. No است که در آن باند از ابتدا به عنوان جاسوسی کامل و مسلط معرفی میشد.
- شخصیت پردازی جدید: باند در این بازی جوانتر، بیتجربهتر و گاه سرکش است
- صحنههای سینمایی: سکانس پروازی پرتنش نشاندهنده جلوهای سینمایی از آزمون و خطای باند است
- عملکرد مستقل: باند برخلاف دستورات مستقیم عمل میکند و برای تعقیب هدفش تا روستاهای بریتانیا پیش میرود
- تاریخ انتشار: بازی در ۷ فروردین ۱۴۰۵ برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس اس، رایانه و نینتندو سوئیچ ۲ منتشر میشود
هاکان ابرک تأکید میکند: “از روز اول نخواستیم شخصیتی مانند سوپرمن بسازیم که از همان ابتدا بر جهان مسلط باشد.” مارتین امبورگ نیز میگوید: “در Dr. No باند از همان ابتدا کامل است... اما استفاده از این الگو در بازی برای مخاطبان قابل درک نیست.”
این رویکرد جدید امکان همذاتپنداری بیشتر بازیکنان با شخصیت باند را فراهم میآورد و داستانی واقعگرایانهتر از شکلگیری جاسوس شماره ۰۰۷ ارائه میدهد.
