طراح بازی Doom همچنان به پروژه شوتر خود پس از قطع بودجه مایکروسافت امیدوار است
جان رومرو اعلام کرد مالکیت کامل پروژه شوتر جدید نزد استودیو باقی مانده و مذاکرات با ناشران دیگر ادامه دارد. این پروژه پس از لغو قرارداد توسط مایکروسافت متوقف شد.
پروژه شوتر جان رومرو پس از قطع بودجه مایکروسافت
جان رومرو، طراح افسانهای بازیهای Doom و Quake، اعلام کرده که هنوز امیدوار است پروژه شوتر معرفینشدهاش را احیا کند. این پروژه سال جاری پس از قطع همکاری توسط ایکسباکس متوقف شد. استودیوی Romero Games تأیید کرد که به علت لغو قرارداد انتشار توسط مایکروسافت، بودجه پروژه شوتر جدید خود را از دست داده است. این تصمیم همزمان با تعدیل نیروی گسترده در شرکت رخ داد.
- مالکیت کامل آیپی، کدها و تمام داراییهای بازی در اختیار استودیو باقی مانده است
- چند شرکت دیگر همچنان علاقهمند به همکاری هستند
- پروژه در زمان لغو تقریبا در نیمه راه توسعه قرار داشت
- داراییهای به ارزش پنجاه میلیون دلار برای ساخت بازیهای آینده قابل استفاده است
- یک عضو تیم این تصمیم را "شوکی بزرگ" توصیف کرد
بازی کاملا متعلق به ماست و چند شرکت همچنان علاقهمند به همکاری هستند. وقتی چند سال روی یک بازی کار کرده باشی و مثلا پنجاه میلیون دلار در آن سرمایهگذاری شده باشد، اگر ناشر عوض شود، آن شرکت تازه وارد پنجاه میلیون دلار رایگان دریافت میکند.
همه از کار بیکار شدند. روز قبل از این اتفاق جلسهای با ناشر داشتیم و هیچ اشارهای به ماجرا نشد. بازی در آن مقطع بسیار پیشرفت کرده بود.
در مجموع، رومرو همچنان به احیای پروژه یا استفاده از محتوای کاملشده آن برای ساخت اثری تازه امیدوار است.
