دلایل لغو بازی Agent توسط راکاستار از زبان دن هاوزر
دن هاوزر، بنیانگذار راکاستار گیمز، درباره علت لغو بازی جاسوسی Agent پس از ۵ نسخه آزمایشی توضیح داد. او معتقد است داستانهای جاسوسی برای بازیهای ویدیویی جهان باز مناسب نیستند.

دلایل لغو بازی Agent توسط راکاستار
دن هاوزر، یکی از بنیانگذاران راکاستار گیمز، در گفتوگویی سه ساعته به بررسی تاریخچه شرکت و پروژههای گذشته پرداخت. او درباره لغو بازی Agent که طرفداران سالها در انتظار آن بودند، توضیحاتی ارائه داد. هاوزر گفت: «ما روی چندین نسخه مختلف از یک بازی جاسوسی جهان باز کار کردیم اما هیچوقت نتیجه مطلوبی نگرفتیم. Agent پنج نسخه مختلف داشت و در نهایت به این نتیجه رسیدم که ایده جواب نمیدهد.»
- بازی Agent پس از ۵ نسخه آزمایشی مختلف لغو شد
- راکاستار روی ایدههای متعدد از جمله فضای جنگ سرد و روایت معاصر کار کرده بود
- هیچ یک از تیمهای توسعه به نتیجه مطلوب نرسیدند
- هاوزر معتقد است داستان جاسوسی برای فیلمها جذاب است اما برای بازی ویدیویی مناسب نیست
- پروژههای جاسوسی جهان باز چالشهای زیادی دارند
هاوزر گفت: «گاهی هنوز هم به آن فکر میکنم، اما معتدم چیزی که داستان جاسوسی را برای فیلمها جذاب میکند، برای بازی ویدیویی جواب نمیدهد.»
او افزود: «واقعا نمیتوانم مطمئن باشم یک بازی جاسوسی جهان باز میتواند موفق شود.»
این موضوع نشان میدهد که خلق یک داستان جدی جاسوسی در قالب جهان باز تا چه اندازه چالشبرانگیز است. سوال اصلی این است که آیا هدف راکاستار برای بازی Agent بیش از اندازه جاهطلبانه بوده یا خیر.
