خرید نسخه فیزیکی بازیها باعث آلودگی کربنی محیطزیستی میشود
گزارش جدید نشان میدهد خرید نسخه فیزیکی بازیها تا صد برابر بیشتر از دانلود دیجیتالی آلودگی کربنی تولید میکند. تولید دیسکهای بلوری با مصرف فلزات کمیاب و پلاستیک تاثیر منفی بر محیطزیست دارد.

تاثیرات زیستمحیطی نسخههای فیزیکی بازیها
بر اساس گزارش جدید شرکت فرانسوی کربن Greenly، خرید نسخههای فیزیکی بازیها میتواند تا صد برابر بیشتر از دانلود دیجیتالی آلودگی کربنی ایجاد کند. این مطالعه هزینههای زیستمحیطی تولید و حملونقل دیسکهای بلوری را بررسی کرده و نشان میدهد که فشردهسازی و ارسال یک میلیون دیسک پلیاستیشن ۵ میتواند تا ۳۱۲ تُن دیاکسیدکربن منتشر کند، در حالی که دانلود یک میلیون بازی با حجم ۷۰ گیگابایت تنها ۳ تُن آلودگی ایجاد میکند.
- تولید دیسکها از فلزات کمیاب و پلاستیک انرژی و منابع آب زیادی مصرف میکند
- حملونقل محصولات فیزیکی سهم قابل توجهی در آلودگی کربنی دارد
- بازیهای ابری اگرچه مواد فیزیکی را کاهش میدهند اما مصرف برق سرورها چالش جدیدی ایجاد میکند
- قابلیتهای صرفهجویی انرژی در کنسولها مانند ویژگی پلیاستیشن ۵ میتواند مصرف برق را تا ۵۰٪ کاهش دهد
- بازار دستدوم بازیهای فیزیکی برای بازیافت و استفاده مجدد ضروری است
استفانی سفدی: "دانلود بازی دیجیتال بر مصرف برق تاثیر دارد اما میزان آلودگی نسخههای فیزیکی بسیار بیشتر است" گزارش Greenly: "شرکتهای سازنده کنسول باید با افزودن قابلیتهای صرفهجویی انرژی به آیندهای سبزتر کمک کنند"
این یافتهها سوالات مهمی درباره تاثیرات زیستمحیطی عادتهای خرید بازیها مطرح کرده و ممکن است نگرش کاربران را تغییر دهد.
