بازی Revenge of the Savage Planet با وجود یک میلیون بازیکن سود مالی ضعیفی داشته است
بر اساس اعلام الکس هاچینسون کارگردان خلاق بازی، Revenge of the Savage Planet با وجود استقبال مثبت منتقدان و کسب امتیاز خوب در استیم، به دلیل حضور در سرویسهای اشتراکی مانند Game Pass نتوانسته به سود مالی مطلوب برسد.

Revenge of the Savage Planet: موفقیت انتقادی، شکست مالی
بازی Revenge of the Savage Planet که در اردیبهشت ۱۴۰۴ منتشر شد، با استقبال مثبت منتقدان و کاربران همراه بود و امتیاز بالایی در پلتفرم استیم کسب کرد. با این حال الکس هاچینسون، کارگردان خلاق بازی، اعلام کرده که این موفقیت در تعداد بازیکنان به درآمد مطلوب تبدیل نشده است. این بازی توسط بیش از یک میلیون نفر در پلتفرمهای مختلف از جمله سرویس Game Pass تجربه شده، اما این استقبال گسترده نتوانسته سود مالی مناسبی برای استودیوی Raccoon Logic به همراه آورد.
- هاچینسون معتقد است بازیکنان امروزی انتظار دریافت محتوای رایگان از طریق سرویسهای اشتراکی را دارند
- ساخت این بازی هزینه بالایی داشته و تامین مالی آن توسط Tencent انجام شده است
- استودیو امیدوار بود فروش DLC با افزایش بازیکنان از طریق Game Pass رشد کند اما این اتفاق نیفتاد
- خرید DLC در بین کاربرانی که خود بازی را خریداری کردهاند بیشتر از کاربران Game Pass بوده است
- هاچینسون این موضوع را بخشی از روند نزولی صنعت بازی میداند
"امروزه بازیکنان انتظار دارند محتوا را رایگان دریافت کنند، چه از طریق Game Pass و چه دیگر سرویسها" "وقتی چیزی را رایگان عرضه میکنید، به بازیکنان یاد میدهید برای آن پولی پرداخت نکنند"
این چالش نشاندهنده تغییرات اساسی در صنعت بازیهای ویدیویی و تاثیر سرویسهای اشتراکی بر مدلهای درآمدی استودیوها میباشد.
