واکنشهای متفاوت به نقدهای بازی Escape From Tarkov در استیم پس از انتشار نسخه ۱.۰
بازی Escape From Tarkov پس از هشت سال نسخه ۱.۰ خود را منتشر کرد اما با بازخوردهای مختلط کاربران Steam مواجه شد. مشکلات لانچر اختصاصی و سرورها از دلایل اصلی نارضایتیها هستند.
انتشار نسخه ۱.۰ و واکنشهای مختلط
بازی Escape From Tarkov پس از هشت سال حضور در حالت Early Access سرانجام نسخه ۱.۰ خود را در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۵ (۲۴ آبان ۱۴۰۴) منتشر کرد و همزمان برای کاربران Steam در دسترس قرار گرفت. این انتشار برای طرفداران ژانر اکسترکشن شوتر بسیار مهم بود اما با استقبال نهچندان یکدست کاربران مواجه شد و وضعیت بازخوردها در این پلتفرم «مختلط» اعلام شد.
- مشکل لانچر اختصاصی: بیشتر نقدهای منفی به اجبار استفاده از لانچر اختصاصی بازی اشاره دارند
- مشکلات سرور: شرکت Battlestate Games نتوانسته زیرساخت مناسبی برای حجم بالای بازیکنان فراهم کند
- واکنش مدیر استودیو: نیکیتا بویانوف اعلام کرد «تمام تیم را بسیج کردهایم تا زیرساختها را پایدار کنیم»
یکی از کاربران گفت: “Valve باید سیاست خود را درباره لانچرهای سوم شخص تغییر دهد، چون هر بازی میتواند لانچر آزاردهنده اضافه کند که اصلا ظرفیت مدیریت بازیکن را ندارد.”
نیکیتا بویانوف تأکید کرد: “تا حل کامل مشکلات بیوقفه کار خواهیم کرد.”
با وجود تجربه مثبت شرکت ۲K در حذف لانچر برای بازیهایی مانند BioShock، مشکل لانچرها در بازیهای پیسی همچنان حل نشده است. تا زمانی که مشکلات سرور و لانچر این بازی مرتفع نشود، به نظر میرسد وضعیت بازخوردها در Steam تغییری نخواهد کرد.




